Най-голямата батерия в света беше включена в електропреносната мрежа в Шенцен, близо до Хонгконг, пише Ingenieur.de. Възможностите на новата батерия са четири пъти по-големи от тези на досегашния световен рекордьор, който се намира в германския град Шверин. Китайският производител на батерии BYD е изградил съоръжението на собствен терен. Основното предназначение на гигантската батерия е да съхранява излишното електричество, произвеждано нощем от китайските електроцентрали и да го разпределя в мрежата през деня.
&ldquo;Мащабите на тази система са впечатляващи. В една сграда е инсталиран капацитет за съхранение, който се равнява на всички подобни системи, които функционират в Германия понастоящем&rdquo;, казва Франц-Йозеф Файлмайер, директор на германска компания, която си сътрудничи тясно с BYD.<br /> <br /> Исполинската батерия се състои от 60 хиляди литиево-желязо-фосфатни клетки, всяка от които има капацитет 230 ампер часа. Възможностите на системата за складиране на енергия съответстват на около половин милион батерии за преносими компютри или 2000 електрически автомобила.<br /> <br /> Рекордно е и времето на изграждане на съоръжението. От старта на строителството до включването на батерията в електрическата мрежа са минали девет месеца. Китайската компания не смята, че с това е постигнала целите си. В момента BYD проучва три терена за изграждане на съоръжение, което е с няколко пъти по-голям капацитет. BYD е съкращение за &ldquo;Build your Dreams&rdquo; (&ldquo;Строим мечтите ви&rdquo;). Компанията е основана през 1995 година, като първоначалната й дейност е в областта на информационните технологии. Сега фирмата се утвърждава и като производител на автомобили. Заедно с германския автопроизводител Daimler тя е разработила електрическата кола Denza./БЛИЦ<br /> <br />