Една от основните причини за затрудненото движението днес в страната е липсата на зимни гуми. Това заяви шефът на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров. Именно към неговото ведомство бяха отправени критики, че първият сняг отново е изненадал всички, независимо, че синоптици отдавна предупреждават за него.
&bdquo;Призовавам шофьорите да карат със зимни гуми, тъй като голяма част от проблемите днес бяха не толкова от тировете, колкото от леките коли с летни гуми. При най-елементарният мокър участък се завъртаха, караха с несъобразена скорост. В днешната ситуация леките автомобили създаваха проблеми на товарните&rdquo;, убеден е Лазар Лазаров.<br /> <br /> По думите му продължава да бъде тежка ситуацията по републиканските пътища, особено в област Ловеч. &bdquo;На главният път за Варна на територията на тази област в момента има засилен снеговалеж, почиства се и се опесъчава, но въпреки всичко временно се затваря движението на товарни тирове по протежение на областите Ловеч, Велико Търново, Търговище и Габрово&rdquo;, обясни Лазаров и уточни, че този участък е отворен само за леки автомобили.<br /> <br /> Той Лазаров отчете като тежка и ситуацията в Смолян, където продължава отрязването на паднали дървета и разчистване на пътното платно в района на Чепеларе на пътя от Асеновград за Пампорово. Шефът на АПИ подчерта, че на територията на Бургас обстановката продължава да бъде изключително тежка след наводненията. &bdquo;Созопол, Приморско, Ясна поляна, това са населени места, до които към настоящия момент достъпа е доста затруднен&rdquo;, добави той.<br /> <br /> &bdquo;В Хасково ситуацията се нормализира след изливането на проливните дъждове&rdquo;, посочи инж. Лазаров.<br /> &bdquo;Много тежка е ситуацията на пътя за Банско, в участъка от Симитли към Разлог на 15 км, където в петък сутринта падна подпорната страна. Половината платно е отцепено. В тези дъждове, в тази обстановка, платното продължаваше да се отцепва, имаше опасност да падне целия път. Затова беше затворен за товарни автомобили. В момента се изсипва инертен материал, за да може да се предотврати срутването на основната част от пътя и веднага започва изграждането на подпорна стена, която да го укрепи, за да може да бъде възстановен до началото на зимния сезон&rdquo;, посочи инж. Лазаров.<br /> <br /> &bdquo;Всичките ни екипи са на терен, опесъчава се, разхвърлят се химикали, особено по автомагистралите. Снегът се изчиства от пътното платно с гребла и снегорини, така че всичките екипи на поддържащите фирми са на пътя, въпреки финансовия недостиг, който агенцията има&rdquo;, заяви инж. Лазаров и подчерта, че на тези екипи трябва да се плаща от бюджета за тази година, който към настоящия момент е нула./БЛИЦ<br /> <br />