По-слабо търсене на климатици и печки отчитат тази есен продавачите в по-големите магазини за битова техника. Според тях причината е по-високата цена на електроенергията от 1 октомври, когато токът поскъпна с близо 10 на сто. По-съществено влияние обаче според тях имали прогнозите, че токът ще поскъпва занапред, като за следващите 5 г. увеличението на тарифите може да е с 50%. Другата причина е циганското лято, което вече е към своя край. Затова търговците се надяват с падането на температурите продажбите да се раздвижат, пише в. "Монитор".
В големите търговски вериги цените на инверторните климатици варират от 500 до 2000 лв. в зависимост от марката, големината, мощността и т.н. Вентилаторните печки, които се предпочитат повече от малките домакинства, започват от 60 лв. и стигат до 400 лв, а конвекторните варират от 200 лв. до 1200.&nbsp;Най-обикновените духалки могат да се намерят на цени от 12 лв. до 20 лв.<br /> <br /> Българинът обаче продължава да залага на евтиното, категорични са продавачите. Свикнали сме да слагаме цените преди качеството и залагаме на познати марки, коментираха още от бранша. Повечето хора не си дават сметка, че евтиното понякога излиза по-скъпо и е по-добре да се инвестира в по-скъпи уреди, които са и енергоспестяващи и инвестицията в тях ще се върне многократно, добавиха още те.<br /> <br /> Малките домакинства избират по-евтиния уред за отопление, който понякога изиграва лоша шега и сметките за ток са двойни, подчертават търговци. Когато избираме такъв уред за отопление е важно да обърнем внимание на характеристиките на уреда, да не гледаме само цената, препоръчват от бранша. Хубаво е преди да направим покупка да направим сравнение с други отоплителни уреди и да изберем най-подходящия в зависимост от големината на помещението, което ще отопляваме и от нуждите ни. Важен момент от покупката е да си направим сметка за възвращаемост на инвестицията в такъв уред, добавиха търговците.<br /> <br /> Въпреки че предлагането е огромно, хората вече предпочитат да пазаруват от големите вериги за сметка на малките магазини за електроуреди. Освен заради по-голямото разнообразие на предлаганите марки, потребителите вече разбраха, че имат по-голям шанс да си потърсят правата в големите вериги, отколкото в кварталния магазин.