Руското правителство разглежда забрана държавните предприятия да внасят оборудване за автомобилната и тежката индустрия, пише вестник Комерсант. Ограничението се отнася за всички фирми с повече от 50% държавно участие.
Контролът ще се осъществя чрез съветите на директорите на фирмите с държавно участие, ще бъдат внесени изменения и в правилата за купуване на техника от предприятията. Новото правило ще влезе в сила до края на годината. Негов &quot;автор&quot; е вицепремиерът Игор Шувалов и Федералната служба за управление на държавна собственост.<br /> <br /> Експерти, цитирани от РБК, са разделени по отношение на новото законодателство. От една страна, според тях металургията и сходните с нея индустрии няма да пострадат значително, тъй като при тях почти не се ползва вносна техника, а основната конкуренция на руските производители идва от Китай.<br /> <br /> Същото важи и за големите вносители на автомобили, тъй като държавните фирми рядко купуват западни марки. От &quot;Мерцедес Бенц Рус&quot; например коментират, че държавните фирми генерират не повече от 1% от общите им продажби.<br /> <br /> Забраната може да се окаже проблемна за други компании. &quot;Транснефт&quot; съобщава за РБК, че при разработването на петролните полета в Якутия и северните области качествените камиони, които да издържат на условията, са от първостепенно значение, а фирмата е принудена да ползва западни марки, тъй като &quot;качеството на КамАЗ от година на година се влошава&quot;.<br /> <br /> &quot;Аерофлот&quot; от своя страна става обект на пряка намеса в търговската си дейност с новите правила, което вероятно ще доведе до снижаване на пазарната капитализация на фирмата.<br /> <br /> Възможна вратичка за избягване на забраната може да бъдат лизингови схеми, които засега не са част от новата директива, коментират от министерство на търговията.<br /> <br />