"От всички научени уроци, които имаме от предишния мандат и стъпвайки на изводите от тях, в новата ни управленска програма изходихме от категоричната потребност за създаване на самостоятелно Министерство на туризма. Създаването му покзава фокусирането на сектора до най-висше политическо ниво". Това заяви Лиляна Павлова, водач на варненската листа на ГЕРБ на среща с представители на туристическия бранш във Варна. Участие в срещата взеха още кметът на града Иван Портних, и кандидатите за народни представители Красен Кралев и Калин Калевски.
Според Павлова предстои да бъдат инициирани законодателни промени така, че в бъдещото министерство да бъдат съсредоточени повече функции и отговорност, свързани с туризма. &quot;В момента регулациите на сектора са вменени в дейността на няколко министерства и агенции. Виждането на ГЕРБ е, че в рамките на министерството трябва да има самостоятелно звено за инвестициите в туризма. Така ще сме сигурни, че нещата ще се случват не в разрез с държавата, а с нейното партньорство и регулации&quot;, посочи бившят регионален министър.<br /> <br /> &quot;За да можем да развиваме туризма, трябва да гледаме на него по-дългосрочно от един управленски мандат, но трябва да има и стабилна икономичаска среда. Само тогава икономиката и секторите й могат да се развиват дългосрочно&quot;, смята Павлова. Тя каза, че е необходимо да бъде разработена и стратегия, която да не е поредният документ, отлежаващ по бюрата на институциите, а да бъде практична и работеща. &quot;Тук виждам вашата роля в помощ на нейното разработване&quot;, обърна се към представителите на туристическия бранш тя. Лиляна Павлова посочи, че чрез европейските фондове стратегията за туризма може да бъде подкрепена в няколко посоки. Едната от тях е продължаване на инвестициите в туристическа инфраструктура &ndash; около 300 млн. лв. европейско финансиране в подкрепа на туристически атракции и изграждане на национални туристически продукти. &quot;Мерките за популяризиране на България, за да се подобри имиджа й и всички съпътстващи дейности, трябва да бъдат по-добре съгласувани с бранша&quot;, аргументира се тя.<br /> <br /> Павлова акцентира, че ще бъде създаден специален фонд за финансиране изграждането и подобряването на довеждащата инфраструктура. &quot;Наясно сме, че европейските средства не са достатъчни за нея и чрез фонда можем да подкрепим тези стъпки. В този фонд например могат да влязат парите от концесии за плажове, извори и пр.&quot;, посочи Павлова. И допълни, че трябва да има регулиране статута на националните курорти. &quot;За мен е необяснимо как пътища в курортите имат статут на алеи. Или пътищата наистина стават алеи и по тях се движат влакчета и електромобили, или остават само пътища и се регулира поддръжката им. Тук имаме много работа&quot;, заяви Лиляна Павлова. Водачът на варненската листа каза още, че предстои да бъде създаден регистър на туристическите атракции. &quot;Туристически атракции бяха финансиране по ОП &quot;Регионално развитие&quot;, както и по програмата за развитие на селските райони, както и от общините. Не знаем колко и какви туристически атракции има в пълнота. А ако бъдат подредени в регистър, могат да се обвържат в общ туристически продукт&quot;, поясни бившият регионален министър.<br /> <br /> От туристическия бранш единодушно подкрепиха идеята на ГЕРБ да създаде самостоятелно министерство. Представители на туроператорите предложиха България отново да разкрие задгранични представителства във важните за туризма ни държави. Според тях например в Лондон туристите никъде не могат да си купят карта на България. Същото важи за Русия и Германия. А именно от тези държави е основният туристопоток към страната ни, разясниха те. &quot;Издръжката им може да стане комбинирана &ndash; от държавата и от нас&quot;, посочиха туроператорите. &quot;Пазарът с обиколни групи в България се срути, защото нямаме имиджова реклама на България. Сега годишно имаме едва 300 души за подобен туризъм, а 2003 г. идваха по 6000 туристи&rdquo;, сподели представител на голяма германска компания. &quot;Пътищата са другата основна предпоставка за туризъм у нас, трябва ни магистрала &quot;Хемус&quot; и магистрала &quot;Черно море&quot;, поискаха от бранша.<br /> <br /> Кандидатът за народен представител от ПП ГЕРБ Красен Кралев коментира, че схемата, по която ще се осъществява промоцията на България като туристическа дестинация ще бъде основна функция на бъдещото министерство на туризма. &quot;Като основен стратегически отрасъл при създаването на една пълна туристическа стратегия трябва да има консенсус между всички политически сили. Не може на всеки 4 г. да сменяме логотата на България&quot;, категоричен бе той. Кралев изтъкна, че предното правителство на ГЕРБ е било единственото, което реално е отделило и инвестирало на два пъти по 10 млн. лв. за реклама на туризма. &quot;Няма да се връщам на правителството на НДСВ, където 10 млн. лв., които Шулева беше предвидила, отидоха в една рекламна агенция, за да си платят предизборната кампания&quot;, каза кандидатът от варненската листа. Според него стратегията за туризма трябва да бъде разработена от маркетингови специалисти, експерти от министерството на туризма и браншовици. От бранша изтъкнаха, че в морските ни курорти има много голям недостиг на спасители. &quot;Ще направим всичко възможно, след като не могат да се посрещнат нуждите на бранша, да се даде възможност на плувните клубове да обучават и лицензират спасители&quot;, каза Красен Кралев. Водачът на листата Лиляна Павлова бе категорична, че за водното спасяване е необходима нова наредба.&nbsp;