Мечтата на всички автомобилисти за ултранисък разход на гориво е на път да се сбъдне в най-близко бъдеще. На откриващия се утре автосалон в Париж френският гигант Renault ще представи новия прототип Eolab, който ще харчи 1 литър гориво на 100 км в комбиниран цикъл.
Този разход е еквивалентен на 22 г/км емисии на CO2. За да постигнат толкова ниски параметри, инженерите от Renault са фокусирали усилията си в три основни области &ndash; драстично намаляване на теглото, оптимизиране на аеродинамиката с коефициент на въздушно съпротивление от 0,235 и използване на технологията Z.E.Hybrid, която позволява шофиране с нулеви вредни емисии в ежедневието. Концепцията Eolab включва много на брой технологични нововъведения, които са предназначени постепенно да бъдат пренесени в серийните автомобили. Вследствие на това Eolab подчертава мисията на Renault да направи достъпни автомобилите с ултранисък разход на гориво и които отделят все по-малко въглероден диоксид в околната среда за възможно най-голям брой хора. Това означава, че компанията ще направи технологиите достъпни на цена, така че хората да могат да си ги позволят. Прототипът Eolab разчита на материали като магнезий и алуминий, които са леки и също така много по-евтини от титаний. Идеята за такъв автомобил, който да се произвежда в големи количества в следващите 10 години, е била вградена в плана от самото му начало. Прототипът е замислен на платформа от В-сегмента и включва около 100 нови реалистични технологични разработки, които са проектирани, за да бъдат постепенно внедрени в бъдещите автомобили Renault.<br /> <br /> Формата на концепцията Eolab е била проектирана ефективно да разцепва въздуха, докато подвижни устройства, като активен спойлер изпълняват ролята на елерони.<br /> <br /> Теглото е сведено до само 955 кг, което е с 400 кг по-малко в сравнение със серийно произвеждан аналогичен модел благодарение най-вече на купето, изработено от множество материали, в това число стомана, алуминий и композитни сплави, както и забележителния магнезиев покрив, чиято маса е едва 4 кг. Внедряването на технологията Z.E. Hybrid включва компактен и достъпен хибриден задвижващ блок, комбиниращ ултранисък разход на гориво с мобилността с нулеви вредни емисии за пътувания до 60 км при скорост до 120 км/ч. <br />