Лиляна Павлова е родена на 6 декември 1977 година. Завършва бакалавърска степен „Международни икономически отношения" в УНСС и получава степен магистър по „Публична администрация и европейска интеграция" от Варненски свободен университет „Черноризец Храбър". Доктор е по икономика. Има следдипломна квалификация "Право" от ИСК при УНСС от 2002 година. Започва кариерата си през 1997 година като финансов мениджър. През 1999 година е експерт по международни проекти, Институт за следдипломна квалификация към УНСС. В периода от 1999 до 2002 година е експерт в Координационното звено по ИСПА към Министерството на регионалното развитие и благоустройството. През 2002 година става експерт в дирекция „Национален фонд" в Министерството на финансите. След това до 2009 година е началник отдел в дирекция „Национален фонд" в Министерство на финансите (финансово управление, контрол и сертификация на средствата от ЕС). От 2009 година е заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството. На 7 септември 2011 година Павлова бе посочена за министър на регионалното развитие и благоустройството от премиера Бойко Борисов. Лиляна Павлова е водач на листата с кандидати за народни представители на ПП ГЕРБ за Варненска област. Тя се съгласи да даде интервю за БЛИЦ, в което да разкрие своите виждания за развитието на морската ни столица и начините за разрешаването на редица наболели проблеми в града и областта.
<strong>- Г-жо Павлова, вие сте водач на листата на кандидат-депутатите на политическа партия ГЕРБ за Варна. Какви са вашите приоритети за развитието на града и решаването на проблемите, които стоят пред него?<br /> </strong>- Аз съм за втори път водач на излъчената листа на политическа партия ГЕРБ за Варна. Определено съм запозната с проблемите на града и региона и не само от гледна точка на града, ами и заради това, че като министър съм работила с всички общини в региона. Няколко са нещата, важни за Варна и региона, и те са в нашите приоритети, които ние, кандидат-депутатите от Варна, поемаме като личен ангажимент. Първият приоритет на партия ГЕРБ, свързан с развитието на Варна и региона, е окончателното завършване на магистрала &bdquo;Хемус&rdquo; по направлението София &ndash; Варна. Това е изключително важно, при това не само за град Варна, тъй като с окончателното завършване на &bdquo;Хемус&ldquo; ще се преодолеят различията между Северна и Южна България, които в последно време се задълбочиха. И второ &ndash; една такава магистрала ще осигури икономически растеж в региона, ще подобри развитието на туризма, също така връзката с пристанището и ,разбира се, &ndash; пътната безопасност. Модернизацията и разширяването на пристанището Варна &ndash; Изток е вторият ни важен приоритет, който се очерта след всичките важни срещи, които проведохме. Много неща се говорят в тази насока, но никой освен ГЕРБ не е изработвал ясен модел, за който беше изготвен проект още през мандата на управлението ни през 2009 &ndash; 2013 г. Първото нещо, което трябва да се направи, е отваряне на зоната при Морска гара за жителите и гостите на града. Разкриването на първо и второ кейово място означава зоната да бъде отворена за бизнеса, за гражданите, за круизните пасажери, които слизат и трябва да видят една красива морска столица. Така е във всички модерни морски градове по света. Тази зона трябва да се благоустрои &ndash; да има детски площадки, да е подходящо място за провеждане на концерти, разходки и всичко останало, което ще помогне на Варна да си върне блясъка на морска столица. Тази година имаме увеличение на круизните пасажери заради международната ситуация и положението в Украйна. Но ние трябва да задържим тази тенденция и можем да го направим само ако развием такъв тип пристанищна инфраструктура за круизните кораби , която да създава предпоставка за връзка с туризма &ndash; също изключително важен приоритет за ГЕРБ. Зоната около Морска гара е обвързана с Римските терми и с този проект по градска среда за реновиране на пешеходната зона ще се открие една добра дестинация и възможност за разглеждане на Варна и нейните забележителности. Ние осъзнаваме, че<br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>това е от огромна важност за бъдещето и облика на града. </strong></span><strong><span style="color: rgb(255, 0, 0);"><br /> </span></strong><br /> Развитието на пристанището не засяга само Морска гара, ами и увеличаването капацитета на пристанището. Тук вече говорим за разширяването и модернизирането му, които могат да станат единствено с помощта на голяма инвестиция. Търсенето на инвеститор за поетапното преместване и разширяване в голям капацитет на пристанището е това, което ни е нужно. Имайки предвид и срещата с бизнеса в региона, стана ясно, че това, което е необходимо, е създаването на един истински интермодален терминал. Много хора си приписват различни заслуги, но когато говорим за интермодалност, се има предвид пристанището да е свързано с ЖП гарата и автогарата, за да могат камионите да се движат към Девненската долина и да не влизат в града. Всъщност именно там е разковничето на решаването на редица неудобства&hellip;<br /> <br /> <strong>- Не е ли твърде амбициозен проект? Не се ли притеснявате, че ще ви обвинят в популизъм?<br /> </strong> - Аз затова казвам, че ще започнем с по-малкото &ndash; първо говорим за преместването и откриването на мястото около Морска гара. След това трябва да се направи обществено обсъждане и да се прецени &ndash; едно е да разширим и модернизираме сегашното, но друго е да се види как точно искаме и искаме ли и кое е най-правилното място за интеремодален терминал. Защото аз бях и на такава среща, на която чух мнението - защо към Максуда? Да, Максуда утре не трябва да е едно гето, а посоката, накъдето ще се разширява градът. Но могат ли големите кораби да минат под Аспаруховия мост, правилно ли е мястото, което се обсъжда? И затова ние казваме, че е необходим обществен дебат за изготвянето на инвестиционен проект, а от там насетне да се намери големият инвеститор, защото е ясно, че държавата не може да инвестира. Затова ние не обещаваме нищо, което не е реалистично. Следващият ни голям приоритет, който е част и от глобалната ни програма, е <br /> <span style="color: rgb(255, 0, 0);"><br /> </span><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>да отблокираме европейските фондове </strong></span><strong><br /> </strong><br /> по текущите програми и да започне изпълнението на новите. Защото в момента има редица проекти, които не се изпълняват &ndash; разкопани градове, неуредици&hellip; Така че това ни е основаната цел: довършването на текущите проекти и най-важното &ndash; осигуряване на пари по повече европейски фондове, за да продължим и ремонтите на улици, училища, детски градини, ВиК съоръженията, публични части, енергийната ефективност на сгради и т. н.<br /> <br /> <strong>- Подобряването на инфраструктурата винаги е било приоритет за ГЕРБ, както и лично за самата вас. Да разбирам ли, че няма да забравите и по-малките пътни артерии?<br /> </strong>- О, в никакъв случай. Ние и преди не сме ги забравяли. Изказвания в тази насока бяха просто поредната опорна точка на всички, които управляваха, но не сториха нищо в тази посока. Защото, когато погледнем и статистиката, ако щете &ndash; да, разбира се, че сме инвестирали много и в магистрала &bdquo;Тракия&ldquo;, и в други големи пътни артерии, но никога не сме спирали да работим и по-малките. И неслучайно са направени около 2000 километра от най-малките пътища в страната, които са напълно ремонтирани, обновени и т. н. Така че това беше един гол популизъм, ако трябва да говорим сериозно, и бих казала &ndash; откровена пропаганда. <br /> <br /> <strong>- Имало обвинения или поне съмнения, че по време на управлението на ГЕРБ Бургас разцъфтя, а Варна беше забравена&hellip; <br /> </strong>- Много държа да отговоря на този въпрос, защото през тази година много често го обсъждам с варненци на ежемесечните и дори ежеседмичните ни срещи. Многократно сме говорили за това и именно поради тази причина държа да кажа ясно и категорично &ndash; подобно твърдение не е вярно! <br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>И мога да го докажа с аргументи</strong></span><strong><span style="color: rgb(255, 0, 0);"><br /> </span></strong><br /> защото като заместник-министър и като регионален министър съм имала директен поглед върху проектите. През цялото време проектите и финансирането по отношение на двата града са били абсолютно идентични. Знам го, защото съм управлявала тази оперативна програма и точно поради тази причина давам пример с нея. Но съгласете се, има го и следния важен момент &ndash; когато искаш да дадеш, да има и някой насреща, който иска да вземе. Когато отворихме финансирането за големите градове и когато дадохме и на Бургас, и на Варна в един и същи момент, по едно и също време, абсолютно равностойно дадохме: по 10 милиона за градска среда, 5 милиона за ремонт и обновяване на училища и детски градини, по 4 милиона за туристически атракции... Какво се случи? Община Бургас кандидатства, представя проект, той минава одобрение, минава тръжна процедура, избира се изпълнител и го изпълнява. Община Варна &ndash; или не подава проект, или закъснява с подаването, или пък подава проект, който не става за реализиране. Или пък все пак подава проект, който впоследствие не може да възложи или след това го възлага, но обществената поръчка се проваля. Или пък все пак, ако успее това да се случи, то изпълнението се забавя. Така че отношението ни е било абсолютно еднакво и равнопоставено, включително и от финансова гледна точка. Но когато имаш отсреща с кого да си партнираш и да работиш заедно в една посока &ndash; тогава нещата се случват. Иначе, каквото и да правиш, е много е трудно. Пак казвам, никога не сме делили общините на наши и ваши. Нито на това &ndash; дали кметът е от ГЕРБ, или е от друга политическа сила. А пък да не говорим, че никога не сме пренебрегвали Варна. Друг е въпросът, че нещата в морската ни столица не са се случвали по много причини. Аз не искам да се връщам назад, нека да гледаме напред. Така че това, което мога да гарантирам, е не само че няма да забравим Варна, ами и ще инвестираме все повече и повече, за да я подкрепим и най-накрая да си върне блясъка, който заслужава. <br /> <br /> <strong>Орлин ФИЛИПОВСКИ, БЛИЦ</strong><br /> <strong><span style="color: rgb(255, 0, 0);"><br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);">ОЧАКВАЙТЕ ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ИНТЕРВЮТО С ВОДАЧА НА ЛИСТАТА НА ПП ГЕРБ ВЪВ ВАРНА ЛИЛЯНА ПАВЛОВА<br /> </span> </span></strong>&nbsp;