КАТ започва да дебне с камери за средна скорост 95% от всички коли, които минават по магистрала „Люлин”, пише "Монитор", цитирайки шефа на Пътна полиция комисар Антон Антонов. Контрольорите по транспорта ще следят дали автомобилите се движат твърде бързо и имат ли валидна „Гражданска отговорност”.
За разлика от мобилните и стационарните уреди на КАТ, които успяват да проследят към 30 - 40% от колите на даден участък от пътя, тези за средна скорост издебват 95% от преминаващите автомобили. Умните радари бяха купени още през 2012 година, но чак преди броени дни са били сертифицирани и от понеделник снимат пробно на аутобана в посока от София към Перник. Устройствата са две и са монтирани преди и след третия тунел на магистралата, където ограничението е 80 км/ч. Жълтите на цвят камери обхващат периметър от 570 метра. Автоматично е изчислено за колко време трябва да бъдат изминати метрите, ако шофьорът е със скорост до ограничението. Подмине ли радарите по-бързо, значи е карал с превишена скорост и следва глоба&rdquo;, уточни комисар Антонов.<br /> <br /> Нарушителите ще се санкционират с електронен фиш. Глоби ще започнат да се налагат от следващата седмица. &bdquo;Пробното пускане на уредите показва, че между 60 и 70 шофьори минават дневно със скорост над допустимата&rdquo;, каза още шефът на КАТ. Между 30 и 40 водачи пък се засичат на всеки 24 часа от двата радара за липса на валидна застраховка &bdquo;Гражданска отговорност&rdquo;. Всичките към 200 хванати от началото на седмицата нарушители ще бъдат глобени. &bdquo;Ще им се изпратят покани в домовете да се явят в КАТ, където ще пишем акт&rdquo;, уточниха от Пътна полиция.<br /> <br /> Всеки пети, загинал на пътя у нас, е издъхнал при челен сблъсък. Това съобщи вчера секретарят на Държавната обществено-консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението Алекси Кесяков. По думите му при завой смъртта си намира всеки четвърти от убитите в катастрофи. &bdquo;Изключително много катастрофи с фатален край стават и по тъмно, защото шофьорите не се съобразяват с намалената видимост и карат махленски&rdquo;, категоричен беше Кесяков. Убитите от началото на годината до края на август при пътни инциденти у нас са 418 души, което е с 54 човека повече в сравнение със същия период на миналата година. Ранените от 2011 до 2013 година пък са 30 751 души.<br /> <br /> Шефовете на всички катаджии у нас започват да дебнат дали си вършат работата чрез таблетите, с които униформените работят от няколко месеца на пътя, съобщи комисар Антон Антонов. От седмица насам началниците на ченгетата в Пловдив и Плевен дебнат подчинените си в реално време. &bdquo;Получават информация за това къде се намират катаджиите, дали променят местонахождението си, кого точно спират за проверка, дали го глобяват&rdquo;, уточни Антонов. Скоро тази практика ще се въведе в цялата страна. От ноември пък данните за всяка посетена от пътни полицаи катастрофа ще влизат в обща система, където ще пише как е станал сблъсъкът и къде. &bdquo;По този начин след месеци ще е ясно кои точно са местата, където стават най-много катастрофи у нас, и каква е причината за това. Така ще можем да вземем мерки за намаляването им&rdquo;, каза още Антон Антонов. /БЛИЦ<br />