Към руините на брака си с Пола Патън Робин Тик може да добави и отломките от приятелството си с Фарел Уилямс. Ябъл­ката на раздора се оказаха авторските права на Blurred Lines, вселенския хит на лято 2013, в който с рими се включва и рапърът Ти Ай.
През последната година калифорниецът с поглед на уплашено сърне даде дузина интервюта, в които пласираше цяла легенда за създаването на танцувалния химн. Сю&shy;&shy;жетът й се върти около това как с Фарел слушали Got to Give it Up на Марвин Гей от 1977 г., обещали си да направят песен с подобен нахъсващ бийт, а после се потупали по гърбовете и я записали за 30 минути. Въпросното изказване настърви допълнително наследниците на Гей, които през април обвиниха Фарел и партньорите му в неразрешено ползване на мелодични линии от дискошлагера. Поредното заседание по спора се състоя в Ел Ей през изминалата седмица, а The Hollywood Reporter се добра до стенограмите от скандалните признания на Тик. &ldquo;Написах и продуцирах шестте си албума, а Фарел направи най-големия ми хит. Ревнувах и исках да си припиша част от заслугите за този успех. Фарел вече бе измислил бийта и създаде сам почти всяка част от композицията, а аз просто завиждах&rdquo;, обясни под клетва носителят на &ldquo;Грами&rdquo;. В деня на записите той пристигнал пиян и друсан с викодин. Смятал се за късметлия, че изобщо стигнал до студиото невредим. Не си спомня да е контактувал трезвен с медии през последната година и често се шокирал, четейки констатациите си в пресата.<br /> <br /> Наглата лъжа обаче не попречила на Уилямс да отстъпи от 18 до 22% от правата за издаване на Blurred Lines на Тик. Жестът не се дължи на великодушие, а на железен принцип в механизма му на работа като продуцент. &ldquo;Когато записвам с един човек, мисля точно за три неща &ndash; енергията, с която влиза в студиото ми... Обик&shy;новено държа на енергията и на емоционалния багаж на артиста &ndash; скарал ли се е с гаджето си, дразни ли се от световната конспирация, мрази ли политическото статукво. Хората влизат с конкретни вибрации. Влагат конкретни чувства. В записите на Blurred Lines това го нямаше и въпреки това основната спойка в песента идва от гласа на Тик.&rdquo;<br /> <br /> Друг паметен момент от заседанието, стигнал до пресата, са коментарите за специалния микс, който наследниците на Марвин Гей направили между Blurred Lines и Got to Give it Up с цел да докажат приликите в звученето. Когато го чул, Робин възкликнал отвратен: Моля ви, не се издържа!<br /> <br /> Все едно някой стърже&nbsp;с нокти по училищна дъска.&nbsp;Фарел пък бил обиден от факта, че го заставили да сравнява отделни фрагменти и паузи в двете парчета. Когато адвокатът на ищеца го пресирал да жонглира с ноти, той повторил цели 9 пъти: &ldquo;Не ми е удобно да правя това&rdquo;.&nbsp;В своя защита пред медиите Тик каза, че поддържал версията за съавторството на Blurred Lines, за да стимулира продажбите. &ldquo;Започнах да лансирам песента на Марвин Гей като отправна точка чак когато доста хора ми казаха, че нашето парче е като извадено от неговия репертоар. Нямаше друг начин да извлека полза от този хит, ако не бях споделил, че използването на сходни мелодични линии е било по моя идея.&rdquo;<br /> <br /> <em>в. &quot;Монитор&quot;</em>