Лот 4 на АМ „Струма” е квалифициран като високорисков и Агенция „Пътна инфраструктура”, която е бенефициент по проекта, прави редовни проверки по искане на транспортното министерство. Последната от тях показа, че на участъка няма нито техника, нито работници.
&bdquo;Поставено е условие за пълна мобилизация и промяна на строително-технологичната програма. Проектът до момента е изпълнен на 55%&rdquo;, каза в &bdquo;Здравей, България&rdquo; служебният министър на транспорта. &bdquo;Факт е, че по проекта не се работи. Нямаме реални доказателства, че ще бъде завършен в срок&rdquo;, призна Николина Ангелкова.<br /> <br /> Магистрала &bdquo;Струма&rdquo; е основен приоритет. През следващия програмен период 2014 &ndash; 2020 г. приоритет ще бъде довършването на Лот 3 &ndash; от Благоевград&nbsp; до Сандански. Той трябва да е готов до 2020 &ndash; 2022 г., каза още Ангелкова.<br /> <br /> Там се намира и 15,5-километровият тунел, който трябва да бъде изграден. &bdquo;Разгледани са 8 варианта. Магистралата се намира в зона на &bdquo;Натура&rdquo;. Поради това, като екосъобразен вариант, е одобрен тунелът&rdquo;, обясни транспортният министър. <br /> <br /> Така, българите ще стигат до гръцката граница по магистрала най-късно до 2022 г. Дотогава проектът трябва да бъде изпълнен и участъкът въведен в експлоатация.