Някои вече побързаха да обявят 4K технологията като следващата голяма революция в домашната мултимедия и гейминга, но ново проучване показва, че дисплеите със супер висока резолюция всъщност са обречени да приключат съществуването си без време.
По данни на анкета, проведена от The Diffusion Group, едва 6 процента от американските домакинства имат &quot;умерено&quot; или &quot;доста вероятно&quot; желание да си купят 4К телевизор, а цели 83 процента от потребителите дори изобщо нямат представа какво означава терминът Ultra HD, съобщава Kaldata.com.<br /> <br /> Дори ако те са наясно с наличието на 4K технологията, цените на съответните модели все още са толкова високи, че представляват друга сериозна пречка. Проучването установило, че дори относително евтини 4K модели на цена до 1000 долара привличат интереса на едва 3.4 процента от запитаните.<br /> <br /> При по-скъпите модели, чиито цени стигат 1999 долара, вероятността някой да направи подобна покупка е едва 1.9 процента.<br /> <br /> Освен това анализът на Тhe Diffusion отчита, че съществуват допълнителни проблеми като нуждата от много добра интернет връзка за стриймване на 4К съдържание, както и простият факт, че такова все още почти няма.<br /> <br /> Компанията отбелязва, че новата технология евентуално има по-голям шанс да се наложи при видеоигрите, тъй като 4К мониторите са по-евтини от телевизорите.