Седемте полицаи от моторизираното звено “Сигма” бяха закопчани при спецакция на МВР и прокуратурата са си докарвали допълнителни пари по нерегламентирани начини, пише "Телеграф". Зад решетките беше прибран и шефът на моточенгетата Ивайло Василев.
Операцията по задържането на полицаите продължи два дни &ndash; от сряда късно вечерта до вчера следобед. Първи зад решетките бе прибран именно Василев. Акцията по ареста на седмината се реализира от Ди&shy;&shy;рекция &ldquo;Вътрешна сигурност&rdquo; на ведомството и е под ръководството на Спе&shy;циа&shy;лизираната прокуратура.<br /> <br /> Операцията на МВР е проведена в района на стадион &ldquo;Бенковски&rdquo;, където е поделението на специализираните полицейски сили от звеното &ldquo;Сигма&rdquo;. По неофициална информация Василев е разследван за финансови злоупотреби и натиск<br /> <br /> върху свои подчинени. Василев и останалите шестима души се намират в различни подразделения на Столичната полиция и са задържани за 72 часа.<br /> <br /> От Специализираната прокуратура обясниха вчера, че обвинения срещу задържаните все още не са повдигнати. Очакваше се седмината да станат клиенти на Темида до края на денонощието. Заради започналата проверка на разпит бяха привикани всички служители от звеното &ldquo;Сигма&rdquo;, включително тези, които са в отпуск.<br /> <br /> Според неофициална информация служителите на звеното заработвали допълнително, като получавали солидни суми от баровци, които искат мотополицаите да ги ескортират вечер след дискотека. Месечният абонамент за тази екстра бил 300 лева. По този начин тузарите си гарантират, че макар пили, няма да ги спрат за проверка на пътя<br /> <br /> За разлика от обикновените патрули моторизираните можели да минават през територията на няколко районни управления. Това ги правело предпочитани, когато бизнесмени са пили или употребили наркотици и искат да си тръгнат с лъскавите си лимузини.<br /> <br /> Според разследващи обаче голямата им печалба идвала от проверките, осъществявани по линия на КАТ. Те кръстосвали цяла София и избирали странични маршрути, по които колегите им през деня няма да работят. Основно из&shy;&shy;вършвали проверки за &ldquo;Гражданска отговорност&rdquo;, шофьорски книжки и документи. <br /> <br /> Дневната им печалба не падала по-долу от 100, лева, сочат оперативни данни. Но когато спирали шофьор, който кара опасен товар мизата скачала до 500-600 лева. Така сигмаджиите си докарвали по 5 - 6000 лева месечно над заплатите.<br /> <br /> <br />