Изследователи от Инженерната школа при Университета на Токио са намерили начин да разработят литиеви батерии със седем пъти по-голяма енергийна плътност от сегашните литиево-йонни батерии, съобщи Nikkei Technology. Това поне теоретично носи всички ползи, които човек би очаквал от която и да е батерия при въвеждането й в производство – по-ниски разходи, по-голям капацитет и по-голяма безопасност.
Под ръководството на проф. Норитака Мизуно екипът учени използвал нов материал за положителния електрод в батерията, който е образуван чрез добавяне на кобалт към кристалната структура на литиевия оксид. Това подпомага окисленително-редукционната реакция, при което се произвежда перкосид и се генерира електрическа енергия.<br /> Изследователите твърдят, че енергийната плътност на този вид батерия е 2570 ват-часа на килограм. Това всъщност е малко по-малко от теоретичната плътност на литиево-въздушната технология (3460 ватчава на килограм, с което тази технология е настоящ лидер в развитието на литиеви батерии), но като запечатана батерия технологията е по-стабилна (и затова по-сигурна) от литиево-въздушната.<br /> <br /> Екипът също така е доказал, че няма никакви нежелани странични продукти при работата на батерията и нейното зареждане и разреждане &ndash; не се произвеждат кислород или въглероден диоксид по време на реакциите. Изпитанията в университета също така са показали, че е възможно многократно зареждане и разреждане на батерията при силен ток, което обещава по-бързо зареждане.<br /> <br /> На теория всичко е чудесно. Както при всички други изследователски проекти в областта на батериите обаче, все още е рано да се говори за серийно производство. Технологията трябва да извърви дълъг път на тестване и доказване на всички свои предимства, преди да може да се приложи в практиката.<br />