Последно поколение влакове ще купи Столична община за третия лъч на метрото. Мотрисите ще могат да се движат без машинисти, защото ще бъдат снабдени със супермодерна автоматика с радиоуправление.
Първоначално обаче машините ще бъдат управлявани от хора и едва след няколко години, когато на всички перони се поставят стъклени прегради за обезопасяване, ще започнат да се движат сами. Това обясни директорът на &quot;Метрополитен&quot; Стоян Братоев, цитиран от &quot;Стандарт&quot;.&nbsp; По подобен начин вече е пусната най-новата метролиния в Будапеща. Братоев уточни, че движението по третия лъч няма да е по-бързо, защото в подземните железници максималната скорост не бива да надхвърля 80 км в час. <br /> <br /> Изграждането на третата линия на софийското метро може да започне не по-рано от втората половина на 2015 г., уточни кметът на София Йорданка Фандъкова. &quot;Очакваме да бъде финализирано споразумението с Европейската комисия за новия програмен период до 2020 г., за да може да разчитаме на европейските средства, но и не стоим със скръстени ръце&quot;, посочи Фандъкова. В момента текат процедури по регулационни и общи устройствени планове, съгласуване на проекти и тръжни процедури. <br /> <br /> Близо 16 км ще е третата линия на метрото, която ще свързва Ботевградско шосе през центъра с &quot;Овча купел&quot;. Първоначално обаче ще бъде изграден само централният участък, който е най-натоварен. Дълъг е 7.5 км и по него ще има седем станции - западният край на бул. &quot;Владимир Вазов&quot;, Театър &quot;Зад канала&quot;, бул. &quot;Евлоги Георгиев&quot;, Орлов мост, паметникът на Патриарх Евтимий, кръстовището на &quot;Витошка&quot; при НДК, Петте кьошета, ул. &quot;Георги Софийски&quot;, кръстовището на бул.&quot;България&quot; и бул.&quot;Гешов&quot;, ул. &quot;Кюстендил&quot; до Красно село. По-нататък разширението му в посока Ботевградско шосе и &quot;Овча купел&quot; ще става на етапи.<br />