„Ферари” разработва нов агрегат с механичен компресор и електрическа турбина. Целта е да се избегне неприятният турбо лаг. Засега компанията не разкрива повече подробности.
Според информация въпросният агрегат ще бъде по-малък от V12 единица, която ще остане атмосферна. Новият агрегат се очаква да осигури по-ниска консумация на гориво и вредни емисии CO2, без това да се отрази на мощността.<br /> <br /> &bdquo;Ауди&rdquo; най-вероятно ще е първата автомобилна компания, която ще предлага електрическа турбина в производствената концепция RS5 TDI. Е-турбото ще позволи на 3-литровия V6 TDI с туин турбо да генерира максималните 385 к.с. и 750 Нм още от 1250 об/мин. Същият двигател се очаква да задвижва потвърдения за производство SQ7, който трябва да се появи през 2016 г.<br /> <br /> По-рано този месец от AMG съобщиха, че и те планират електрически турбини в агрегатите си, но засега отказват да разкрият повече информация.<br /> <br /> Появиха се и слухове за плановете на &bdquo;Ферари&rdquo; през следващите няколко години. М458-Т Italia пристига през 2015 г. с 670 к.с. от V8 туин турбо агрегат. Година по-късно ще се появи фейслифт на FF с 700 к.с. <br /> <br /> През същата 2016 година се очаква и фейслифт на F12 с по-вече мощност, последван през 2017 г. от изцяло нова California. Италинаската компания планира и базов модел, задвижван от 2,9-литров V6 с 500 к.с., но чак за 2020 г. /БЛИЦ<br /> <br /> <br />