Заканата на Microsoft да наводни пазара с евтини Windows таблети започва да се сбъдва. Няколко компании вече са готови с устройства на цени под 100 долара, очакват се и други да се присъединят към тях.
Emdoor I8080 е една от &quot;лястовичките&quot; на пазара. 8-инчовият таблет с Windows 8.1 идва на цена от 100 долара. IPS екранът поддържа резолюция 1280?800 пиксела, процесорът е 4-ядрен Intel Atom Z3735E с тактова честота 1,33GHz, която достига 1,83GHz в турбо режим. Налични са 1GB RAM и 16GB вградена флаш памет. Друго подобно устройство е KingSing W8 - първи Windows таблет на китайска компания, която предлагаше досега само Android устройства, уточнява technews.bg. Моделът има 8-инчов IPS екран с резолюция 800?1280 пиксела, 4-ядрен процесор Intel Bay Trail-T (1,8GHz) и графика Intel HD, 1GB RAM, 16GB памет, разширяема с SDHC/SDXC карти, и 2MP предна камера.<br /> <br /> Продажбите на Emdoor I8080 и KingSing W8 ще стартират в близките месеци, а Microsoft обещава, че това е само началото. Двете устройства не се отличават с изключителни характеристики, но са достъпна алтернатива на стандартните Android устройства. Именно това цели Microsoft - да конкурира Android на развиващите се пазари с евтини устройства под Windows 8.1, които могат да популяризират модерната операционна система и да убедят повече потребители да мигрират към нея.<br /> <br /> Apple пък остава лидер на пазара за таблети, но делът на iPad намалява под влияние на устройствата с Android и Windows, при които се наблюдава засилено търсене. Това показва анализ на IDC за второто тримесечие на годината. Като цяло световният пазар на таблети е намалял с 1,5% в периода април-юни, в сравнение с януари-март. Но резултатът спрямо второто тримесечие на миналата година е по-добър, отчита IDC. Продадени са общо 49,3 млн. таблета, което е 11% ръст спрямо 2013 г. Apple удържа първо място с продажби в размер на 13,3 млн. устройства. Компанията обаче бележи спад от 9,3% спрямо второто тримесечие на 2013 г. Делът Apple при таблетите възлиза на 26,9%, а преследвачите Lenovo, Asus и Samsung набират скорост. Според IDC пазарът на таблети навлиза в нова фаза. Ако по-рано основните играчи бяха само Apple и Samsung, сега започват сериозно да навлизат компании, които доскоро бяха фокусирани върху друга техника.<br />