Фонд „Земеделие” отпусна почти 4 милиона евро за реклама на българска лютеница на руските пазари и на български патладжани - на арабските. С тази сума ще бъдат представени и храни като "имамбаялдъ" и сладко от рози.
&bdquo;Руснаците много я харесват, но там не е толкова популярна, колкото тук. Там просто я няма на пазара, има заместители - грузинска лютеница. Изобщо не е застъпена на пазара&rdquo;, казва Дмитрий Друмев пред bTV.<br /> <br /> За три години ще атакуваме пазарите на Русия и Обединените арабски емирства с реклама на лютеница, имамбаялдъ, конфитюр от рози, праскови в захарен сироп.<br /> <br /> &bdquo;Чрез интернет сайтове, брошури, изложения, голямо влияние оказва пресата, в списания с над милионен мащаб. На руския пазар пак реклами, изложения, DVD дискове&rdquo;, посочва Елена Александрова.<br /> <br /> В кулинарните школи на Москва и Дубай ще бъдат подарявани и малки бурканчета с мостри, както и европейското и българското знаме, и информация за произхода на продукцията. С подобни методи преди година лютеницата проби на германския пазар.<br /> <br /> &bdquo;Необходимо е да насочим нашите усилия натам, защото интересът на Русия към българската земеделска продукция е огромен&rdquo;, изтъква земеделският министър Димитър Греков. Еврокомисията вече е избрала за изпълнител на проекта Сдружението на преработвателите на плодове и зеленчуци./БЛИЦ<br /> <br /> <br />