В изобилието и направо потоп от заобикалящи ни реклами се отнасяме към тях с известни подозрения. Мнозина дори с гняв отричат, че рекламата по някакъв начин може да повлияе върху постъпките и мислите им. „Знам си интереса, знам какво търся и никой не може да ме накара да купя нещо друго!“ - смятат доста от кандидат-купувачите на автомобили. Много са далеч от истината...
Рекламата днес е сред най-мощните индустрии, която с математична точност пресмята пристрастията на потенциалните клиенти и може да ги насочи в желана посока. Автомобилната реклама съвсем не е изключение и е дори сред водещите в жанра. Интересно е да се види каква точно рекламна информация помага при избора на автомобил? <br /> <br /> Ако оставим настрана автомобилните тестове и информациите на автомобилните издания, остава чистата реклама. И отговорът на въпроса дават анкетите сред царете на търговията &ndash; клиентите. Допитванията сочат, че 36% смятат, че са неповлияни от външни фактори при избора си, 21% се доверяват на съветите на познати, 9% се ориентират на интернет-реклама, 7% изучават рекламата в печатните СМИ, 3% се заслушват и заглеждат в радио и телевизионната реклама, 4% обращат внимание на рекламата върху електронен носител - в iPad- и Android-версии на печатни издания.<br /> <br /> <iframe width="520" height="293" src="//www.youtube.com/embed/R0ShK9YiX8E" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe> <br /> Най-накрая и най-малко хора &ndash; 1%, се ориентират по рекламите на билбордове при избор на следващия си автомобил. Доста хора &ndash; 19% са отбелязали отговора си в графата друго, което навярно отразява именно информацията от тестовете, автомобилните рубрики на големите издания и тази в специализираните издания. <br /> <br /> И ако все пак се замислим &ndash; защо сме купили точно тази кола и точно с това оборудване? Какво ни накара? Отговорът не е лесен &ndash; психолозите твърдят, че човек осъзнава около 15% от външната информация направо, а останалите 85% минават през сложен подсъзнателен процес на обработка, който в крайна сметка ръководи нашия вкус, предпочитания и краен избор, с резултат често разминаващ се с логиката. <br /> <br /> Твърдението на 36-е процента от допитаните, че при избора на автомобил не им е нужна никаква информация, не е реално, особенно във века на информацията, креативната реклама и различните начини за комуникация. В тази среда съзнателно или несъзнателно човек става част от общата информационна среда, робувайки на автомобилни стереотипи &ndash; японско и германско качество, надеждност и премиум характер на немските коли, икономичност и возия на френските, красив дизайн на италианските и ниските потребителски качества на руските. <br /> <br /> Те са натрапени не от друго, а от рекламите директно или пък от познати с добър или лош опит от експлоатацията на колите им, пък и от представители на официалните вносители и дилъри.<br /> <br /> Преполага се че преди покупката на автомобил клиентът е направил в по-голяма или по-малка степен първичен анализ &ndash; за какво ще ползва колата, как ще я експлоатира и при какви условия, какви пари е готов да даде, разходът на гориво и, ако слуша жена си, какъв да е цветът му. Вторият по ред източник на информация при избора е препоръката на познати. Готови сме по-скоро да повярваме на приятел-&ldquo;познавач&ldquo;, отколкото на автомобилен търговец и директната реклама, дори и познатият да може и бъкел да не разбира какво предлага дадена марка. <br /> <br /> По-ниските нива на участие на останалите начини на реклама са вследствие най-вече на слабата развитост и неорганизираност на пазара на информационни съобщения. При по-нататъшното развитие и качествен скок в рекламните продукти в средствата за масова информация и интернет-пространството, потребителите ще могат по-точно да се ориентират и оценяват потока от информация, и по-лесно да разберат какъв автомобил точно им е нужен и кой източник на информация е най-достоверен. <br /> <br /> Така че, колкото и да пренебрегваме рекламата, тя е налице, навлязла е здраво в живота ни, развива се и усъвършенства, опитвайки се да формира нашето мнение. Не бива да се забравя, обаче, че има реклама и реклама &ndash; интересно и с творчество създаден рекламен продукт, наистина ни кара да обръщаме внимание и да се замислим. Пък и откъде другаде можем да разберем за намаленията, акциите, сервизните кампании, дните на отворени врати на сервизите и шоу-румовете, да хванем тази информация, която е наистина полезна и важна. <br /> <br /> Да рекламата в доста случаи е нахална и дразни, но е наоколо и действително може да се окаже полезна. Затова трябва да я приемаме спокойно, да отделяме в нея рационалното зърно, без да позволяваме на натрапчивите внушения да заробват ума и душата ни.<br /> <br /> <u>Източник:</u> <a href="https://www.auto-press.net/a:%D0%9F%D1%80%D0%B8-%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B5-%D0%B2%D0%B8-%D0%B2%D0%BB%D0%B8%D1%8F%D0%B5-%D0%94%D0%B0%D0%BB%D0%B8---%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BE" target="_blank"><em><strong>Auto-press.net</strong></em></a>