Страната на изгряващото слънце се промени неимоверно през последните 50 години, но тя някак си остава и същата. Можете ли да си представите, че най-големият метрополис с 13 милиона жители няма имена за всичките си улици? И то в епоха, когато дори и най-малкият ъгъл може да се намери с GPS? В резултат, намирането на някои места ми се струва мисия невъзможна, пише „Стандарт“.
Дори уличките да имат имена, те остават тайна пред окото на туриста, защото повечето са изписани на японски. Представете си ситуация, в която трябва да стигнете до договорено място, но вместо имена на улици, упътването по-скоро звучи като &bdquo;завий надясно при магазина за юфка, повърви още 50 метра и мястото, което търсиш, е при пресечката с улицата със самурайски магазин&ldquo;. Разбира се, като най-учтивата нация на Земята, японците винаги се опитват да помогнат в ориентацията. Но най-вече ръкомахайки. <br /> <br /> Картите имат различна логика от европейския ми ум и понякога ти помагат да се загубиш още по-бързо. Мнозинството туристи ще потвърдят същото. <br /> <br /> За последния половин век основната промяна е вероятно в мащабите и цифрите за Япония. Жителите на Токио са се увеличили от 10 милиона през 70-те години на 13,3 милиона. Сега в цялата префектура се движат 18,3 милиона автомобили, докато през 1970 г. са били едва 1 милион. С повече от 35 милиона души в околните квартали Токио е част от най-голямата градска агломерация в света. Повечето местни жители използват обществен транспорт - Toкио е жизнено зависим от ефективната метро мрежа и известната шинкансен система от високоскоростни влакове. <br /> <br /> Железопътната карта на японската столица включва 158 линии, 48 оператори, 4714.5 км и 2210 станции. Системата обслужва 40 милиона пътници дневно. Повечето от тях са дълбоко потънали в смартфоните си и комиксите манга - развлечения. <br /> <br /> Една от най-невероятните атракции на столицата Токио е Tokyo Skytree &ndash; втората най-висока сграда в света, издигаща се на 634 метра. Асансьорът изстреля хората на върха буквално като ракети със зашеметяващата скорост. Чувството е сякаш подът се люлее под краката. И това действително е така, защото Tokyo Skytree трябва да се адаптира към силните ветрове на тази височина. <br />