Сигурността на пътя и безопасността на хората винаги са били водещи за Volvo. Така не веднъж от заводите на шведката марка са излизали системи, които на по-късен етап се използват от всички автомобили и цялото човечество вече ги приема за даденост. Новото поколение на луксозния всъдеход XC90 има всички данни отново да добави нещо свое към автомобилостроенето.
Едва ли някой ще се изненада, че колата, която се очаква да дебютира през септември, ще предложи куп иновативни решения. Голяма част от новостите в XC90 вероятно ще изненадат очакванията на шофьорите. Такава например ще е системата за автономно управление на автомобила в задръствания. XC90 ще разполага с усъвършенстван круиз контрол, който ще му позволява да се движи абсолютно самостоятелно при ниски скорости. Освен да следи трафика и кога колите пред него тръгват и спират, шведският всъдеход сам ще върти и волана, за да остава в избраната лента за движение. <br /> <br /> Паралелно колата ще &quot;гледа&quot; и за натрапници от съседните ленти, които искат да се промушат и ще реагира така, че да предотврати евентуален удар. Не по-малко интересна ще е и системата за предотвратяване на катастрофи при преминаване през кръстовища. Ако заради намалена или ограничена поради някаква причина видимост водачът не забележи навреме друг автомобил, с който новото XC90 може да се удари, то автоматично ще спре на мига, за да предотврати катастрофата. <br /> <br /> Друга система пък ще се опитва да възпрепятства и удари отзад. Ако колата &quot;забележи&quot;, че автомобилът зад нея се движи прекалено бързо или не намалява достатъчно интензивно скоростта, автоматично ще започва да примигва със задните светлини, за да привлече вниманието на водача и той да спре навреме. Паралелно с това, ако все пак ударът е неизбежен, Volvo XC90 предварително ще постави в готовност защитите си срещу камшичен удар и травми на вратовете на пътниците. <br /> <br /> Освен да предотвратява потенциални произшествия на пътя, колата ще се грижи за живота и здравето на хората в нея и при настъпване на неизбежни инциденти. Изцяло нова система ще предугажда възможността автомобилът да излезе извън пътя. В такъв случай коланите автоматично ще се затягат и ще притиснат пътниците към седалките, за да сведат до минимум възможностите за травми заради излизането на автомобила от пътя. След това ще ги отпуснат, но едва след пълното спиране на колата. Освен това в самата седалка ще бъде интегрирана специална енергопоглъщаща възглавница, която да поема удара при &quot;твърдо приземяване&quot; на колата. Тя ще се активира, ако автомобилът излезе от пътя, за да намали риска от травми по гръбнака на пътниците. <br />