И преди, и сега Николай Колев-Босия е с „един чифт патъци” пред властта. Тези дни транспортният министър Папазов разтръби, че във ведомството му имало огромна корупция около издаването на шофьорски книжки. Похвали се с технически нововъведения. Обаче не спомена мащаба на аферата, нито пък обели дума колко отдавна ЕС ни е „заплюл” заради същата афера. Вместо министъра това направи Кольо-Босия ексклузивно пред народното издание:
<strong><br /> - Г-н Колев, всъщност за какво става въпрос?</strong><br /> - Всъщност главният герой не съм аз, а инж. Иво Кръстев, който постъпва в Изпълнителна агенция ИА &ldquo;Автомобилна администрация&rdquo;<br /> като младши инспектор в агенцията през 2008 г. при министъра на транспорта Цветков. Той и още трима негови колеги стават свидетели на невероятна корупционна схема с осигуряването на шофьорски книжки на хора, които не отговарят на абсолютно никакви изисквания за това. Не говорим за милозливо отношение към разни мутреси и богопомазани политици с всякакви протекции. <br /> <span style="color: #800000"><strong><br /> Тук става въпрос за нещо чудовищно!</strong></span><br /> <br /> България се е превърнала в гетото на Европа за издаване един от най-важните лични документи на абсолютно неграмотни хора, абсолютно негодни да управляват превозно средство на четири колела по ред причини! <br /> <br /> <strong>- Каква е схемата?</strong><br /> - Тарифата е между 300 лв., извън всички такси, и 1500 лв. според преценка на участниците в схемата. Става въпрос за 20&nbsp;000 шофьорски книжки годишно, които няма как да се получат никъде в Европейския съюз. Ако сметнем средно по 1000 лв. на книжка, това прави 20 млн. годишно. Въпросните мераклии &ndash; главно турци, цигани, кюрди, араби и т.н. &ndash; родни или &ldquo;вносни&rdquo;, няма как да попълнят 16-те задължителни документа на български, поради много причини &ndash; липса на основно образование, пълна или почти пълна неграмотност, незнание на български език, и пр., и пр. Тогава влиза в действие изградената стройна система за решаване на проблема от времето на министъра на транспорта Цветков. Резултатът &ndash; 20&nbsp;000 криминално издадени шофьорски книжки, които са личен документ, почти със стойността на лична карта. <br /> <br /> <strong>- Кога се сблъсква с тази стройна система инж. Кръстев?</strong><br /> - Първите си сигнали подава през 2009 г., когато транспортен министър е Цветков. Пише сигнали до родни и чужди институции. Цяла сага може да се напише за резултата от сигнала до Софийска градска прокуратура в лицето на прокурор Боряна Бецова. Въпросната Бецова неколкократно отказва да образува наказателно производство въпреки постановленията и указанията на висшестоящите над нея инстанции като Софийска апелативна прокуратура и дори Върховна прокуратура!... <br /> <br /> <strong>- А какво става междувременно с бореца за правда инж. Кръстев?</strong><br /> - Дисциплинарни уволнения.<br /> <br /> <strong>- И за какво?</strong><br /> - За сигнали. В момента е на път да бъде възстановен на работа за... четвърти път!<br /> <br /> <strong>- !?...</strong><br /> - Ами да! Първия път Върховният административен съд го възстанови и два дни след това му връчиха нова заповед за уволнение. Със същите причини, поради които административният съд го възстанови! Втория път нямаха това търпение и в момента, в който му поднесоха заповедта за назначение след поредното решение на административния съд, му поднесоха нова заповед за уволнение. Историята се потрети &ndash; в рамките на една минута инж. Кръстев е назначен и уволнен за трети път. Сега тече четвърто дело и, естествено, Иво ще го спечели. Този път не знам какво ще се случи след възстановяването му. Междувременно вози курортисти от София до Варна - все пак трябва да изхранва семейство... Досега върху него са се изредили, ако можем така да се изразим, трима премиер министри, двама председатели на Народното събрание, двама президенти, двама главни прокурори и т.н. и т.н. И всички те са информирани за какво става въпрос. <br /> <br /> <strong>- Впрочем това само вътрешен проблем ли е?</strong><br /> - Разбира се, че не е. Най-големите ни душмани в ЕС като Франция, Германия, Холандия, Англия, Белгия, Дания са информирани за проблема от самия инж. Иво Кръстев. Естествено, тези страни в крив текст ни казаха, че в такъв случай ще има да гледаме Шенген през крив макарон и това се случва. И са прави. Откъде-накъде България ще продуцира потенциални убийци по пътищата не само в собствената си страна, но и ще ги праща по пътищата на Европа да убиват и техни граждани?! Нашата статистика е ужасяваща &ndash; <br /> <br /> <span style="color: #800000"><strong>всяка година се затрива по едно малко градче с убити и осакатени<br /> </strong></span><br /> И става все по-ужасяваща. Европейците не са слепи. <br /> <br /> <strong>- Добре, де, дайте пример, че произвеждаме наши и пътни убийци и изнасяме такива! </strong><br /> - Ще ви дам. Вече европейски звезди станаха притежателите на шофьорски книжки &bdquo;Маde in Bulgaria&rdquo; Неджетин Неджететов и Карачобан Ахмед. Общото между тях е, че първият е неграмотен български турчин, а вторият е германски кюрд, пребивавал в България няколко месеца, за да се сдобие със заветната шофьорска книжка &ndash; мисия невъзможна в друга европейска страна, но валидна за целия ЕС. Според сигнала на инж. Иво Кръстев двамата са взели тестовете от раз, с по две грешки. Как става това, след като и двамата не могат да прочетат и една буква от листовките, нито пък да попълнят 8-те документа за кандидатстване и следващите 8 за получаване на документа, след като ползването на български език на всички етапи е задължително!?... Според прокурор Бецова обаче кой ще тръгне да проверява сега потенциалния убиец с български китап Карачобан... Другият обаче е тук. Да, ама не. И за него прокуратурата не си е мръднала пръста, за да изпълни указанията на висшестоящите й инстанции и да направи експертиза отговаря ли Неджетин Неджетинов на изискването за кандидатстването и придобиването на шофьорска книжка...<br /> <br /> Освен няколкото посолства на най-влиятелните западни страни, плюс САЩ, инж. Кръстев е уведомил и евродепутатът Слави Бинев, който пък от своя страна е &ldquo;светнал&rdquo; какви ги вършат у нас и зам.-еврокомисаря Тим Клас. <br /> <br /> <strong>- В крайна сметка май се получава парадоксална картинка от тия дни...</strong><br /> - Напълно сте прав. Транспортният министър Данаил Папазов заяви публично, че са установи сериозни нарушения във връзка с разкрита схема за купуване на шофьорски книжки в ИА &ldquo;Автомобилна администрация&rdquo;. Е, не се е изразил точно човекът, което е разбираемо. В България магазини за продажба на шофьорски книжки без пари или на безценица няма. <br /> <br /> <strong>- А какво има?</strong><br /> - Както казах, има <br /> <span style="color: #800000"><strong><br /> стройна корупционна схема за милиони </strong></span><br /> <br /> която постепенно се превърна в черната дупка на Европа за мераклии с пари за шофьорски книжки, които никъде другаде не биха могли и доживотно да получат!<br /> <br /> <strong>- Имате ли представа как действа тази стройна система, в която куцо, кьораво и сакато, независимо от пол, раса и вероизповедание, се сдобива със заветния личен документ?</strong><br /> - В системата няма нищо мистериозно и затова действа безотказно. Затова е надживяла толкова премиери, главни прокурори, председатели на парламента, да не говорим за шефовете на самата агенция и техните заместници. Номерът е, че всички документи от А до Я, целият изпит, протоколите от него и т.н. са под контрола на инспекторите от ИА &ldquo;Автомобилна администрация&rdquo;. Така се получава едно двупосочно движение на &ldquo;хора, стока и пари&rdquo;. Инспекторите, които бдят като &ldquo;орлици&rdquo; над документи и провеждането на изпити, са хора, които преди това са квалифицирани да издирват фирми за подготовка на бъдещи шофьори в името на далаверата. Такива фирми дал Бог колкото искаш. Останалото е въпрос на фина обработка на детайлите. Дели се поравно. Половината от парите на бъдещите пътни убийци и самоубийци остават във фирмите, а другата половина се носи директно на най-високия етаж. <br /> <br /> <strong>- Какво означава директно на най-високия етаж? Няма ли посредници?</strong><br /> - Означава, че самите инспектори на агенцията, през които минават документите и фалшивите изпити, сами, собственоръчно и директно носят куфарчетата на ниво министър, шеф на агенцията и заместниците му. Това е. По-надолу няма. Половината от 20&nbsp;000 книжки на година, по въпросната система правят минимум 10&nbsp;000 млн. годишно, а хората, между които се разпределят, не са толкова много. Естествено, техническите нововъведения като камери, декодери и пр. засега ще се чупят, системата ще изпитва глад от изпитващи, които явно са разлюбили занаята си, след като вече сериозно се съмняват дали за един ден могат да получат една добра месечна заплата. Според моите сведения някои може да са понашляпани гальовно, но системата продължава да си действа. Справка &ndash; последният и всички предишни доклади на ЕС за съдебната и административна система в България. Вече се говори за специален надзорник на Евросъюза, който пряко ще наблюдава, контролира и ще се меси във функционирането на тези два фундамента на всяка държава. <br /> <br /> <br /> <strong>Едно интервю на Славей Костадинов </strong><br /> <br />