Много скоро България може да се окаже без подготвени пилоти за гражданската авиация и да се наложи да си ги внасяме от чужбина. За това предупредиха днес от Асоциацията на българските авиокомпании. Причината според тях е в отменената преди няколко години държавна помощ за летателно обучение на завършващите студенти. Така, който иска да стане авиопилот вече трябва да плати до 100 000 лв.
Само след броени години България може да започне да внася чуждестранни пилоти заради все по-големия недостиг на български. <br /> <br /> &bdquo;Средствата не са непосилни за бюджета на ГВА или държавния бюджет &ndash; въпросът е да се намери начина и формулата това да е един работещ механизъм с участието и на бизнеса&ldquo;, обясни Антон Гинев &ndash; заместник-министър на транспорта. <br /> <br /> Бившият транспортен министър и депутат от КБ Петър Мутафчиев загатна за законови промени, но след диалог между бранша и министерствата на транспорта, образованието и финансите.<br /> <br /> Стефан Христозов би трябвало вече да е пилот, защото преди години е завършил Авиационна техника в Техническия университет. &bdquo;И бях класиран за летателно обучение, което никога не се състоя! Защо? Защото, настъпиха промени в Закона за гражданското въздухоплаване, които отмениха финансирането на това обучение&ldquo;, обясни той. <br /> <br /> Стефан и негови колеги атакуват решението в съдилищата в София и Страсбург, но губят. Така той работи сега като авиомеханик. За да не го сполети същото Калоян Мартинов учи във Великобритания. Там университета покрива до 20% от парите за следване плюс стипендия при отличен успех. Не иска обаче да е в чужда авиокомпания.<br />