Съвременните бензинови двигатели с директно впръскване на горивото изхвърлят 1000 пъти повече канцерогенни твърди частици от обикновените инжекциони и 10 пъти повече от дизеловите мотори от ново поколение, сочат данни от изследване на TÜV Nord.
Резултатите от проучването са цитирани в ноемврийския доклад на брюкселския екологичен център Transport &amp; Environment (T&amp;E).<br /> <br /> Според документа в стремежа си към намаляване на емисиите на въглероден двуокис производителите залагат все повече на икономичните бензинови двигатели GDI, с каквито по оценка на T&amp;E към 2020 г. ще бъдат оборудвани повечето автомобили в ЕС. Повишеното съдържание на твърди частици в отработените газове на моторите с директно впръскване на горивото се дължи на много по-високото налягане в цилиндрите в сравнение с традиционните бензинови двигатели с инжекцион.<br /> <br /> От T&amp;E свързват замърсяването на въздуха с преждевременната смърт на 455 000 души в страните-членки на Евросъюза всяка година. Проблемът с изхвърлянето на твърди частици при GDI-моторите се решава лесно с монтажа на филтър, който струва не повече от 50 евро и не влияе на разхода на гориво. Производителите обаче упорито отказвали да предприемат мярката, твърди докладът на T&amp;E.<br /> <br />