Противно на разпространеното мнение, че насилието в семейството е свързано с употребата на алкохол в големи количества, американски учени заявиха, че причината по-скоро е начинът как пием. Изследването им е публикувано в списание Addiction, съобщава РИА Новости.
Служители на центъра за профилактични изследвания в Калифорния и Университета в Аризона са анкетирали над 1500 калифорнийски двойки, събирайки информация за начина, по който пият алкохол: в ресторанти, барове, на купони, вкъщи, с приятели у тях, в парка или на друго обществено място. Учените са открили, че мъжката агресия спрямо жените е нараствала, ако двамата партньори имат навика да пият навън в бар или на купони. В същото време женската агресия е нараствала в случай, че мъжът е пропускал да обърне по някоя и друга чашка у дома.
Авторите на проучването обръщат внимание на факта, че не трябва само да се отчита употребата на спиртни напитки, а и обстоятелствата свързани с пиенето, защото именно те могат да провокират насилието.
"Най-вероятно случаите на насилие в рисковите семейства може да бъдат намалени, ако те бъдат призовани да не пият в конкретни ситуации. Този съвет би могъл да бъде по-ефикасен в краткосрочна перспектива, вместо призивите да не се пие въобще", смятат учените. /РИА "Новости"
Абонирайте се за нас в Google News Showcase, за да следите най-важните новини от деня.