Facebook извършва сериозни промени в политиката си за ползване на потребителски данни. Някои от промените могат да се окажат неприятни за част от аудиторията на най-голямата социална мрежа.
Съгласно новите правила, обсъждани в момента, Facebook може да използва изображенията от профила на потребителя за целева реклама, съобщи AllThingsD.<br /> <br /> Неотдавна социалната мрежа беше осъдена да плати $20 млн., заради използване на изображения и съдържание на потребителите си за реклама, без тяхното съгласие и без възнаграждение. Facebook трябва да изплати тази сума на 614 хиляди души, пише <a target="_blank" href="https://technews.bg/">technews.bg/</a>.<br /> <br /> С предложените нови правила, компанията иска да се предпази от подобни санкции в бъдеще, като сключи подробно разписани споразумения с потребителите за това как могат да се ползват техните данни за целева реклама.<br /> <br /> След встъпване на промените в сила, Facebook ще има право да ползва името и снимките на потребителя за реклама или показване на платени новини (Sponsored Stories), без да плаща каквато и да е компенсация.<br /> <br /> Друга съществена промяна е свързана с възможността Facebook да използва снимката на потребителя за търсене на съответствие в снимките на негови приятели с цел подобряване на функцията за маркиране на фотографиите. Ако потребителят обаче не желае Facebook да борави с неговото лице, може да изключи тази възможност от настройките. /БЛИЦ<br /> <br />