Като цяло автомобилите предизвикват предимно положителни емоции. Поради тази причина от много отдавна те не са просто средство за придвижване. Както навсякъде обаче и тук производителите понякога правят грешки. Така на бял свят се появяват возила, които спокойно минават в категорията "издънки".
Историята познава доста такива случаи, а причините са различни. Понякога те са в дизайна. Друг път качеството или пък самите показатели на колата бързо-бързо й печелят лоша слава. Но така или иначе подобни коли оставят отпечатък в историята почти толкова добре, колкото и автомобили, превърнали се в легенда и мечта за редица поколения. За това кои са най-лошите коли може доста да се поспори, защото за тях, както и за хубавите, няма универсална рецепта. Затова има и различни класации. Ето я тази, подредена от авторитетните специалисти на американския канал CBS.<br /> <br /> <strong>Pontiac Aztec</strong><br /> Основният негатив на колата е глуповатият дизайн. Освен себе си обаче моделът, излязъл през 2001 г., успя да повлияе изключително лошо на цялата марка Pontiac през последвалото десетилетие. <br /> <br /> <strong>Daewoo Matiz </strong><br /> Най-големият проблем на този модел беше безопасността. Малкият градски модел на корейците се справяше много зле с краш тестовете, а и в реални пътни условия. Хубавото е, че по-късно марката стана собственост на Chevrolet и нещата в новите модели, които започнаха да излизат под името на американската марка, значително се подобриха.<br /> <br /> <strong>Chevrolet SSR</strong><br /> Колата попада в тази класация заради опита на производителя да вкара прекалено много характеристики в един единствен модел. SSR е едновременно кабрио с твърд покрив, пикап и хотрод - комбинация, която явно се хареса на прекалено малко хора.<br /> <br /> <strong>FIAT Multipla</strong><br /> Италианският автодизайн по принцип е емблематичен, а смелите хрумвания често са превръщали определени коли в легенди. Това обаче по-скоро докара негативи на семейния ван, появил се на бял свят в края на 90-те. Въпреки факта, че визията му беше критикувана както от редица специалисти, така и от много обикновени потребители, с няколко малки фейслифта Multipla се задържа на пазара цели 14 години. <br /> <br /> <strong>Zastava Yugo</strong><br /> Друг добре познат представител на социалистическото автомобилостроене. Моделът се задържа в производство цели 28 години, въпреки че среща негативни оценки почти навсякъде. Най-голямото му &quot;постижение&quot; е, че беше избран от широката публика за най-лошия автомобил на хилядолетието.<br /> <br /> <strong>Trabant</strong><br /> Добре познатата у нас кола от близкото минало е събрала в себе си доста отрицателни черти. Основните са почти никаквата икономичност на двигателя, изключително многото отделяни вредни газове, а и недостатъчното производство, което да задоволи иначе сериозното търсене предвид икономическата обстановка в страните от социалистическия блок.<br /> <br /> <strong>Ford Edsel</strong><br /> Фактът, че колата е произвеждана едва 2 години между 1958 и 1960 г. говори достатъчно за търговския й провал. А причините, според специалистите, са неподходящият дизайн, лошата изработка и неподходящото време за подобен модел.<br /> <br /> <strong>BMW <br /> Isseta</strong><br /> Тази кола вероятно е изпреварила много сериозно времето си. Излизайки на пазара през 1955 г., поражда у много хора негативно мнение заради 1-цилиндровия си двигател, едва 12-те конски сили и единствената врата, която осигурява достъп до купето. Ако подобен автомобил излезе в момента, когато смелите хрумвания са на мода, е по-вероятно да намери пазарна ниша.<br /> <br /> <strong>Skoda 120 L</strong><br /> Ето още една популярна у нас кола от 80-те и началото на 90-те. Основните критики към модела са лошата изработка и сглобка между отделните елементи. С този автомобил се свързва и един популярен виц от онези години: В магазин за авточасти:<br /> -Мога ли да взема едни чистачки за моята Skoda?<br /> -Да, изглежда ми справедлива размяна.<br /> <br /> <strong>Ford Excursion</strong><br /> Причината този високопроходим автомобил да е в тази класация е, че е прекалено голям, тежък и обемист. Въпреки това обаче беше изключително мощен. Все пак не успя да се наложи на пазара, тъй като просто не намери своята ниша от клиенти. &nbsp;