Утре се открива Дунав мост 2 – съоръжението ,което ще свърже на още едно място по общата граница България и Румъния. След 13 години на организационна работа, финансови договорености и строителство, от утре потокът коли тръгва в двете посоки – към Централна и Западна Европа и към южните Балкани и през Турция- към Близкия Изток.
Историята на моста започва през 2000 година. На 5 юни 2000 година е подписано споразумението между двете страни за техническите, финансовите, правните и организационните въпроси, свързани с изграждането на нов граничен комбиниран (пътен и железопътен) мост между двете страни на река Дунав и започват реалните действия.<br /> <br /> Малко по-късно &ndash; декември 2000 година става факт финансов договор за заем за финансиране на проекта с Европейската инвестиционна банка. През 2004 г. е подписан и втори договор за заем с ЕИБ;<br /> <br /> Реално строителството започва през 2007 година след провеждане на съответната тръжна процедура. Цената на съоръжението с всички допълнителни разходи, включително и терени за принадлежаща инфраструктура е 255.6 милиона евро.<br /> <br /> Според прогнозите се очаква общо 415 000 превозни средства да преминат през моста през първата година след отварянето му, от които 186 000 коли, 20 000 автобуса и 209 000 камиона, както и 4 745 влака в двете посоки, от които 730 пътнически влака и 4 015 товарни влака. <br /> <br /> В края на периода (2030 г.), броят на товарните влакове в двете посоки се очаква да достигне 8 504. Очаква се да се генерира трафик и от Гърция, Турция, Македония и съседния район на Сърбия. /БЛИЦ<br /> <br />