Най-много енергия в България харчи сектор Транспорт, а не в домакинствата, твърдят от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт. Според данни от проучване, 33% от общото енергийно потребление се пада на транспорта, докато домакинствата консумират 27%.
Доклад на ЕС от настоящата 2013г. говори, че България е една от държавите с липсваща стратегия относно енергоефективността в транспортния сектор на национално ниво. <br /> <br /> Общата оценка за България по критерия &bdquo;амбициозност на представената политика&rdquo; е &bdquo;по-скоро ниска&rdquo;. В транспортния сектор се споменава нуждата от подобрение на обществения транспорт, както и от подобряване на управлението на мобилността. <br /> <br /> От всички потребителски сектори в доклада, експертите виждат най-голям пропуск от гледна точка на енергийната ефективност при транспорта. <br /> <br /> Важно е да се отбележи, че страни с много добре развит обществен транспорт, се критикуват най-вече по отношение на транспорта и смятат, че не е направено достатъчно в този сектор. <br /> <br /> Във Великобритания, където железниците са приватизирани, експертите коментират, че липсва съгласувана политика по отношение на обществения транспорт и автомобилите все още са водещи. <br /> <br /> Те посочват, че цената на железопътния транспорт е твърде висока и няма стратегия за нейното понижаване.<br /> <br /> Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт смята, че в България продължава да се развива най-енерго неефективният транспорт &ndash; автомобилният и строителството на аутобани, което ни поставя в тежка зависимост от вноса на горива и прави нашата икономика неконкурентноспособна, а държавата и гражданите продължават да обедняват, заради високите външни разходи, които плаща цялото общество./БЛИЦ<br /> <br />