Благотворителната кампания "Висящ хляб" буквално взриви социалните мрежи в България. И само за броени часове над 30 магазина и заведения в цялата страна лепнаха обозначителни стикери с каузата, пише "Стандарт". Казват, че идеята се е зародила в Неапол преди години. Когато сте в магазин, или в кафене с приятели, може да платите вашите и още 1,2 или 3 стоки или кафета допълнително. Точно те са "висящите хляб, кафе или сандвич", които след това се търсят от затруднени финансово хора.
Първата касова бележка с подарена ароматна чаша кафе бе пусната от Етно бар &quot;Red house&quot; във Варна в петък вечер в 18,41 часа. Светкавично 12 заведения от София също отговориха на благородната кампания, стартирала в морската столица. Барове и ресторанти в Златица, Бургас, Пазарджик, Банско, Добринище, Русе, село Просеник и Чирпан се обявиха като част от &quot;Висящо кафе&quot;.<br /> <br /> Страницата на общността във Facebook събра над 6000 последователи за ден. &quot;Собственици на дюнери и хлебопекарни също декларираха частие в кампанията&quot;, сподели пред &quot;Стандарт&quot; управителят на &quot;Red house&quot; Марин Сотиров. В събота сутринта в бара вече имаше платени 4 кафета. &quot;Още никой не си е поискал &quot;висящо кафе&quot;, но и това ще стане, все пак кампанията сега излиза от интернет&quot;, допълни още Сотиров. Стъклени купи ще държат празни капачки или топчета с точната бройка на &quot;висящите&quot;.<br /> <br /> Всички заведения от инициативата ще са с еднакви стикери със съответните надписи &quot;Подари кафе на непознат&quot; или &quot;Подари хляб на непознат&quot;. Идеята е всички обекти да са с еднакво обозначение, за да улеснят хората, които искат да почерпят с хляб или да се възползват от вече платен такъв, обясняват създателите на старницата &quot;Висящо кафе&quot; във Facebook. /БЛИЦ <br /> <br />