Кула с два асансьора и стълби да свързват "Дружба 2” с метрото при "Цариградско шосе” предлага главният архитект на София Петър Диков на инициативен комитет от живеещи в квартала. Около 1500 човека във Фейсбук групата "Метро и за Дружба 2” настояват за нормален достъп до него. Преди няколко месеца арх. Диков призна, че кварталът няма връзка с метрото и обеща алея със стълби и тунел. Предвижда се асансьорите да се движат в кула от ниската част близо до „Цариградски комплекс” и ще извозват желаещите да ползват подземната железница до нивото на бул. „Цариградско шосе”, от там хората ще вървят в пасарелка – тунел като над бул. „Малинов” в „Младост 1”.
<span style="font-size: 12px;">Кабините ще събират поне 12 човека&nbsp;</span><span style="font-size: 12px;">като така вътре ще могат да влизат хора с увреждания и майки с детски колички. Като излязат от пасарелката, на нивото на &bdquo;Цариградско&rdquo; ще има алея, широка 3 м. По нея желаещите да ползват метрото ще минават зад хотела, после покрай &bdquo;Интер експо център&rdquo; ще излизат на тротоара, а оттам ще влизат в станция 19. Така те ще ходят пеша около 260 метра. &bdquo;Проектът със стълбите и двата асансьора ще струва на кметството около 370 000 лв. Това е най-евтиният вариант за връзка между &bdquo;Дружба 2&rdquo; и метрото&rdquo;, уточни главният архитект на София.</span><br /> <br /> От общината се надяват фирмата собственик на склона между &bdquo;Дружба 2&rdquo; и &bdquo;Цариградско шосе&rdquo; да не иска пари за отчуждаване.<br /> Теренът е зелен пояс&nbsp;и не може да се строи. Ако частникът се съгласи, председателят на ГЕРБ в общинския съвет Малина Едрева ще внесе доклад за проекта до края на месеца и през април той може да бъде приет, а след няколко месеца асансьорите да заработят.<br /> Другият вариант за връзка на &bdquo;Дружба 2&rdquo; с метрото е в тунела, който сега се строи в посока летището, да се направи вход при блокове 220 &ndash; 221. До две седмици от &bdquo;Метрополитен&rdquo; трябва да обявят дали има техническо решение за него. Според арх. Диков<br /> тунелът може да се раздели на две нива.<br /> <br /> На долното да са влаковете, а над тях хората да вървят до метростанцията на &bdquo;Цариградско шосе&rdquo;. Той обаче може да е готов след 2 г., когато бъде пусната следващата станция &ndash; между &bdquo;Дружба 1&rdquo; и &bdquo;Дружба 2&rdquo;. Тогава трябва да е довършено и продължението на улица &bdquo;Обиколна&rdquo;, което да води до тунела. Предвижда се и бул. &bdquo;Копенхаген&rdquo; да стигне &bdquo;Цариградско шосе&rdquo;, а мостът над автоборсите в Горубляне ще бъде ремонтиран. По &bdquo;Копенхаген&rdquo; може да минава довеждащ транспорт от края на &bdquo;Дружба 2&rdquo; до метрото при &bdquo;Интер експо център&rdquo;.&nbsp;/БЛИЦ