Образованието и развитието на иновациите са рецептата за успех на България. Това заяви днес президентът Росен Плевнелиев, който проведе работна среща с ръководството на Българската академия на науките в сградата на академията, съобщиха от прессекретариата на държавния глава. Пред председателя на БАН акад. Стефан Воденичаров и още 14 академици държавният глава изрази надежда, че служебният кабинет и правителството след него ще продължат работата за консенсус по бъдещата оперативна програма за наука, законите за иновациите и за средното професионално образование.
<span style="font-size: 12px;">Росен Плевнелиев отново подчерта, че до края на 2013 година страната ни трябва да подготви и внимателно да планира приоритетите си, които ще залегнат в Договора за партньорство с Европейската комисия, част от които се предвижда да бъде и оперативната програма за наука и образование.<br /> </span><br /> Необходимо е да се продължи работата по Закона за иновациите, посочи държавният глава и обяви, че ще настоява със закона да бъде създаден Национален иновационен фонд, управляван от Иновационен борд с участието на представители на БАН, на бизнеса, на висшите училища. Иновационният борд трябва да взема &bdquo;прозрачни решения в полза на развитието на иновациите&rdquo; в България, тъй като страната ни все още изостава в Европа по отношение на иновациите и индустриите с висока добавена стойност. <br /> <br /> Бордът следва да насърчи иновативните изследвания в допълнение към вече създадения Фонд &bdquo;Научни изследвания&rdquo;, поясни &nbsp;президентът. <br /> <br /> БАН ще участва в работата по Закона за иновациите с конкретни текстове, стана ясно още по време на срещата. Учените изразиха надежда, че страната ни ще има стабилно правителство след предсрочните парламентарни избори, което ще работи &bdquo;не за партийни, а за национални цели&rdquo;. <br /> <br /> Учените заявиха подкрепата си за възстановяване на средното професионално образование, като подчертаха обаче, че то трябва &bdquo;да има път към висшето образование&rdquo;. Изработването на работещ модел и програма за &bdquo;адаптирано образование&rdquo; на ромската общност у нас, промени в законодателството за научните степени и за стимулиране на научните изследвания, а също така стимулирането на инженерните и природо-математическите специалности бяха очертани като приоритетни за академията./БЛИЦ