В познатия като International Review of Spirits конкурс на Beverage Testing Institute (Институт за оценяване на алкохолни питиета) тази година с цели 89 точки беше оценена българската ракия Стралджанска мускатова. Това на практика нареди луксозната марка на Винпром Ямбол на трето място в света.
Оценката на Стралджанска завършва с една много показателна дума, вплетена и в рекламната кампания на марката &ndash; Stylish (стилна, изискана). Част от описанието на продукта, дадено от експертите, е: &bdquo;Златен цвят на слама. Аромат на сушени кайсии и стафиди, гъвкаво тяло с пикантни нотки на розов пипер и полъх от бели цветя. Завършек с акцент на минерално масло&rdquo;. <br /> <br /> Освен високата оценка, ракията получи и медал Best Buy, за продукт който дава изключителна добавена стойност за потребителите и то на достъпна цена. Заелото първо място Monte Sabotino Gran Riserva Superiore Brandy (93 точки) струва цели 100 долара, а класираното на второ място Sarajishvili Very Old Brandy (90 точки) е с двойно по-висока цена от Стралджанска мускатова. <br /> <br /> За производителите от Винпром Ямбол е голяма чест, че директорът на Beverage Testing Institute е изпратил своите поздравления за успеха на българската ракия. Той е споделил още, че не за първи път наш продукт впечатлява дегустаторите и съвсем заслужено се нарежда в Топ 3 на най-луксозните брандове в света.<br /> <br /> Мерилото за световния алкохолен бранш BTI за 30-та поредна година събра стотици изискани марки в класацията си на топ брендита в света. Оценките на престижната организация са не само мерило за успехите на всички производители, но и индикатор за ценителите на качествените алкохолни от всички краища на света. <br /> <br /> Членове на организацията са редица експерти, които ежегодно тестват напитките в различни панели. Всички дегустатори са авторитети в своята област (&bdquo;Бира&rdquo;, &bdquo;Вино&rdquo; или &bdquo;Високоалкохолни напитки&rdquo;) и публикуват статии в престижни издания като Chicago Tribune, GQ, пишат книги, държат големи ресторантски вериги и др. <br /> <br /> Въпреки сериозния си опит обаче, всички те преминават през специално обучение на BTI и множество тестови дегустации, за да се постигне стриктно сверяване на критериите на всички членове в комисията. Самите дегустации са &bdquo;слепи&ldquo; - тоест оценителите не знаят името на продукта, който опитват. Освен това се извършват в специална лаборатория в централата на BTI в Чикаго. <br /> <br /> Тя е проектирана така, че да сведе до минимум външните влияния &ndash; специално осветление за правилна оценка на цветовете на напитките, както и пречистване на въздуха от странични аромати. Залата е звукоизолирана, за да не се нарушава концентрацията на експертите. Дегустации се извършват всеки делничен ден и то винаги в един и същи час, за да са еднакви условията, при които се оценяват конкурентите. <br /> <br />