Български член на екипажа е спасил над 500 пасажери от потъващия кораб „Коста Конкордия”. „Направих шест спасителни курса с лодката, която побира 150 човека. Първите три пъти беше пълна, след това в нея имаше по-малко хора, защото повечето от пасажерите вече бяха на брега. Това не беше трагедия, а просто вършене на работа, всеки правеше това, което трябва”, заяви днес във Варна първият инженер на кораба Петър Петров.
Петров допълни, че е бил в банята, когато е усетил удар. След това веднага е действал съгласно инструкциите и е слязъл в контролния пулт за управление на кораба. <br /> <br /> &bdquo;След като проверих дизеловия генератор, усетих, че нещата стават критични &ndash; корабът се наклони и палубата видимо се отклони от хоризонталното си положение. Видях, че водата избива от входа на машинното отделение и залива палуба 0. В това време бях притиснат от тълпа пасажери, които отиваха към спасителните лодки, защото разбираха, че корабът потъва&rdquo;, посочи Петър Петров. <br /> <br /> Той потвърди, че екипажът, който е спускал лодките, е действал по инструкции. &bdquo;Обстановката беше изключително сложна, защото корабът се наклони много, по палубата започнаха да се търкалят сандъци и посуда от ресторанта и ходенето по нея стана трудно&rdquo;, каза още той. <br /> <br /> Голямо успокоение за пасажерите е бил фактът, че корабът се намирал близо до брега. Това е и причината да няма голям хаос и паника. &quot;Тези кораби имат много сигурни конструкции и не потъват бързо и лесно, затова не може да се каже, че нещата се развиха бързо&quot;, посочи още Петър Петров.<br /> <br />