<strong>Медийната компания Modern Times Group (MTG) смята да отпише активи в размер на около 360 млн. евро заради инвестициите си в телевизионни канали в България и Словения, съобщиха съобщава &quot;Капитал&quot;. Само загубите й от българския телевизионен канал </strong><a href="https://www.capital.bg/" target="_blank"><strong>&quot;Нова телевизия&quot;</strong></a><strong>, която компанията придоби през 2008 г., възлизат на 330 млн. евро. Останалата част е свързана със словенската телевизионна мрежа TV3, която компанията дори планира да затвори през следващите месеци.</strong><br /> <br /> MTG плати 620 млн. евро за покупката на &quot;Нова телевизия&quot;. Година по-късно компанията отчете спад в стойността на активите си в размер на 296 млн. евро. Новата сума в размер на 330 млн. евро също е свързана със сделката. Разходите са не-кешови и с отчитането им компанията приключва отразяването на сделката в баланса си.<br /> <br /> &quot;Намаляването на стойността на активите на компанията са основно не-кешови и отразяват главно работната среда в България, където телевизионният рекламен пазар все още не се е върнал към растеж, а разширяването на проблемите в еврозоната продължават да оказват въздействие&quot;, коментира президентът и главен изпълнителен директор на компанията Ханс-Холгер Албрехт. &quot;Това не засяга нашата обвързаност с пазара или вярата ни в дългосрочния потенциал на операциите ни в България&quot;, допълва той.<br /> <br /> MTG купиха &quot;Нова телевизия&quot; точно преди да избухне финансовата криза през 2008 г., след която българската икономика тръгна надолу, а рекламният пазар се срина изключително рязко. Огромната инвестиция на MTG в българския канал изглеждаше оправдана в момента на сключване на сделката, но само месеци след това стана ясно, че мултинационалната компания няма сериозни шансове да излезе на печалба от покупката в средносрочен план. Въпреки непрекъснатите слухове за продажба &quot;Нова телевизия&quot;, представители MTG категорично отричаха подобно намерение.<br /> <br /> От групата обаче не са оптимисти за бъдещето на медийния бизнес в Словения. Говорител на MTG коментира пред сайта C21, че малкият словенски пазар вече не предлага на компанията ръста, на който тя се надява. И въпреки, че компанията е увеличила пазарния си дял, откакто се премести в страната през 2006 г., тя все още е номер две след Central European Media Enterprises (в България групата е собственик на телевизиите и радиата част от bTV Медиа Груп и bTV Радио Груп).<br /> <br /> &quot;Ние не вярваме, че ще можем да направим пари, които да избият инвестициите ни, така че поради тази причина се оттегляме и планираме да концентрираме усилията си в друга посока&quot;, казва говорителят. <br /> <br /> MTG е един от най-големите компании, които работят в сферата на радио и телевизионното излъчване е Европа. Тя притежава изцяло или дялове в канали, които се гледат от около 125 млн. зрители в 35 държави в Скандинавия, Прибалтика, Русия и Източна Европа.