Главното мюфтийство има позиция за ин витро процедурите и сурогатното майчинство, която е сходна с тази на Светия Синод.
Според исляма ин витрото е разрешено, но само ако е между съпруг и съпруга. Католиците са твърдо против всякакъв вид изкуствено оплождане, а евреите приемат както ин витрото, така и сурогатното майчинство.<br /> <br /> Главният мюфтия Мустафа Хаджи заяви, че не може да приеме, че една жена може да бъде наета или дадена под наем като една кола и след това да бъде изхвърлена някъде, а детето, което ще се роди, да не знае кои ще са му родителите. Именно затова ислямът позволява ин витрото при условие, че материалът от мъжа и жената се взема от съпруг и съпруга.<br /> <br /> От своя страна в юдеизма най-голямото добро е да правиш деца. Религията абсолютно разрешава ин витрото като начин на зачеване, каза представителят на евреите Роберт Джераси. &quot;По принцип сурогатното майчинство е разрешено и няма проблеми при нас по този въпрос&quot;, допълва Джераси.<br /> <br /> Католиците обаче застават на страната на православните християни и мюсюлманите. &quot;При ин витрото има едно разделяне между съпружеството и родителството. Именно затова то се приема като сурогатното майчинство&quot;, каза отец Петко Вълов, като уточнява, че католиците са твърдо против подобен тип зачеване.<br /> <br /> В навечерието на Новата година Светият Синод разпространи позиция, в която осъди и ин витрото, и сурогатното майчинство. По-малко от седмица, след като тя предизвика бурно обществено недоволство, владиците смекчиха оценката си и обясниха, че не са изцяло срещу метода ин витро.<br /> <br />