3,8 млн. лева лапнаха дъщерите на социолога Андрей Райчев от Министерство на икономиката, енергетиката и туризма. Вера, Стела и Ана Илза Райчеви участват в консорциум, който е спечелил една от най-големите поръчки по оперативна програма „Регионално развитие“. Тя е за провеждане на "Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България", установи проверка на ШОУ в регистрите на финансовото министерство.
Договорът с &quot;Про ивент бизнес груп партнерс 3&quot;, чийто управител е Александър Тошев, е сключен през есента на миналата година и в момента се изпълнява. Собственици на консорцуима са &quot;ОМ София&quot;, &quot;Метрополис груп&quot;, &quot;Реформа адвъртайзинг&quot; и група нефизически лица. &bdquo;ОМ София&ldquo; е притежание на шефката на рекламната агенция Ogilvy Екатерина Попова-Тупарева, която пък е съпруга на мастития продуцент Нико Тупарев. Другият участник в консорциума е лидерът на пазара на външна реклама &quot;Метрополис груп&quot;, управлявана от Христо Гюрговски, Нели Луски, Марк Десбиенз, Евгени Йонов и Александър Тошев, показа справка на ШОУ в Търговския регистър. <br /> <br /> Интересни факти се появяват около третия участник в консорциума- рекламната агенция &bdquo;Реформа адвъртайзинг&ldquo; ООД. Наред с дъщерите си &ndash; Вера, Стела и Ана Илза, маститият социолог Андрей Райчев се е погрижил акционер там да бъде и близката до сърцето му водеща на предаването &bdquo;Отпечатъци&ldquo; по бТВ Мирослава Баджева. Без грам притеснение журналистката печели стотици хиляди левове по европейски програми с помощта на министерства и в същото време води предаване, в което прави опити да бъде &bdquo;морален стожер на обществото&ldquo;, критикувайки политиката на кабинета на ГЕРБ. <br /> <br /> В ръководството на &bdquo;Реформа адвъртайзинг&ldquo; е и приятелката на Баджева - Десислава Тодорова &ndash; Олованова. Двете дами не за първи път успяват да се доберат до държавните поръчки за реклама. През 2010 г. заедно с бившата програмна директорка на Нова тв Олга Лозанова те взеха 300 000 лева от Програмата за развитие на селските райони. Поръчката е спечелена чрез скандалната фирма &quot;От-до консулт&quot; и е за производство, тиражиране на магнитен носител и разпространение чрез национален всекидневник на два 60-минутни филма за програмата за селските райони. До уволнението на Лозанова от Нова тв &bdquo;От-до консулт&ldquo; ООД доби печална известност сред политическите и бизнес среди в страната. Възползвайки се от властта си в телевизията, Лозанова правеше високоплатени пиар услуги на забъркани в далавери политици и бизнесмени, а парите потъваха в касата на фирмата й. Корупционните й практики накараха собствениците на телевизията да назначат Светлана Василева за изпълнителен и програмен директор. Тя принуди Олга Лозанова да напусне поста, а заедно с нея от Нова тв си тръгна и Нико Турапев, който беше неин любимец и се радваше на невиждани бюджети за пошлите си тв риалита. <br /> <br /> Концепцията на рекламната кампания представлява снимка от непопулярен туристически обект, обособен под формата на пъзел с липсваща част. Мотото, с което българите бяха убеждавани да останат в България е: &bdquo;Можеш да завършиш картината с очите и сърцето си&rdquo;. По бТВ, БНТ1, Нова тв, Diema, Diema 2 и Diema Family бяха излъчени 300 рекламни клипа. Консорциумът твърди, че рекламното послание е достигнало до 2 297 190 души. В рамките на пет месеца в пресата бяха публикувани 71 рекламни карета и 40 публикации с целева аудитория &ndash; 252 000 души. <br /> <br /> Братът на световноизвестния художник Кристо Явашев &ndash; Анани Владимиров Явашев, е прибрал близо 2,1 млн. лева от Програмата за развитие на селските райони. Договорът е сключен с рекламната агенция &quot;Арчър айдиъс&quot; АД, която доскоро беше известна с другото си име &quot;Лео Бърнет&quot;. И преди, и сега фирмата е част от рекламния обръч на медийния бос Красимир Гергов. Възложената й поръчка е за публикуване на материали в национални и регионални всекидневници и седмични печатни издания. Агенцията се управлява от Вихра Хаджиганчева и Даниела и Анани Явашеви. Мотото на рекламната кампания е &quot;Европа дава ръка на биологичните производители&quot;. <br /> <br /> <span style="font-size: xx-small;"><strong><br /> Пламен СТАНЧЕВ</strong></span><br />