На първия кандидат-президентски дебат по ТВ7 двамата основни кандидати за президентския пост се хванаха на бас за размера на средствата, отпуснати от ЕС по Оперативна програма „Транспорт” (2007г. – 2013г.) за пътно и жп строителство.
Бивщият вицепремиер беше категоричен, че: &bdquo;1млрд. 300 мил. евро са средствата за пътно и жп строителство, които имаме за седем години&rdquo; , а бившият регионален министър твърдеше, че има: &bdquo;пари за пътища &ndash; 990 милиона евро, пари за жп линии &ndash; 630 милиона евро&rdquo; (990 + 630 = 1,620 млн.евро). <br /> <br /> Справка в официалния документ ОП &bdquo;Транспорт&rdquo; (2007 &ndash; 2013), раздел 10 &bdquo;Финансов план&rdquo; недвусмислено доказва по- компетентната позиция на Ивайло Калфин.<br /> &nbsp;<br /> Като евродепутат и член на бюджетната комисия на ЕП, в своите анализи той се води от бюджета на ЕС (Кохезионния фонд), където са реалните финансови средства, отпускани за страните-членки. Неговото число &bdquo;милиард и триста милиона&rdquo; е закръгляне на 1 255 669 892 евро, което, разбира се, че не може да се помни точно./БЛИЦ<br />