Гражданите на ЕС ще могат да връщат стоки, закупени от интернет или получени при друга форма на дистанционни продажби, до 14 работни дни от получаването на стоката. Потребителите могат да се възползват от това си право, без да дават обяснения за решението си и да заплащат каквито и да било суми за това, че са ползвали стоката.
Това предвижда нова директива за защита на потребителите за продажби, при които купувачите нямат пряк контакт със стоката или продавача. Документът беше приет от Съвета на Европейския съюз, информира в. &quot;Сега&quot;.<br /> <br /> Новите разпоредби засягат и стоки, получени&nbsp;след поръчка по пощата или от реклама с талон в пресата, а също и избор на стоки от каталог, поръчване на продукти по телефон. Те ще се отнасят и за покупки, стимулирани от реклама по радиото и телевизията, при която&nbsp;се обявява на хората, че ако поръчат в следващите 10 минути, ще получат например 5% отстъпка от цената.<br /> <br /> &quot;В момента в нашия закон е разписано, че потребителят може да се откаже писмено от сключен извън търговския обект договор, без да дължи обезщетение или неустойки, ако уведоми търговеца за отказа си от договор в срок от 7 работни дни. Срокът обаче започва да тече от момента, когато търговецът писмено му е изпратил информация, че има правото да прекрати договора и му е написал подробно името и седалището на фирмата. Ако търговецът не е изпратил тази информация, потребителят може да се откаже от такъв договор в рамките на 3 месеца, като не плаща никакви неустойки за това, че е ползвал стоката&quot;, коментираха&nbsp;експерти от Комисията за защита на потребителите.<br />