Комисията за защита на потребителите разпореди на немската верига „Кауфланд България ЕООД енд Ко" КД да преустанови да заблуждава потребителите си, предлагайки им холандски охладени пилешки бутчета, които представя за български.
В търговския обект върху допълнително залепен етикет пред стоката за страна на произход е посочена България, а върху етикетите на опаковката с цената за всяка отделна разфасовка има етикет, който сочи за доставчик фирмата &bdquo;Пилко ЕООД&quot;.<br /> <br /> Информацията за българския произход на пилешките бутчета оказва влияние върху потребителя да ги предпочете пред тези на конкурентни фирми, тъй като оставя впечатлението, че стоката е прясна, а транспортът от Холандия изисква време и специални условия на съхранение.<br /> <br /> След извършена съвместно с Българската агенция за безопасност на храните е констатирано, че в обекта няма налични охладени пилешки бутчета с български произход, което води до извода, че поставянето на заблуждаващата информация е търсен ефект, а не неволно объркване от страна на продавач-консултантите в търговската зала.<br /> <br /> Към момента на проверката в обекта е имало 20 кашона с охладени пилешки бутчета от Холандия с общо тегло 200 кг. За да привлече потребители, търговецът е разпространил рекламна брошура, с която информира за промоция на охладени пилешки бутчета с 40% намаление. Според информацията на сайта на фирмата всяка седмица брошурата достига до над 1 милион български семейства в цялата страна и това определя рекламната кампания като мащабна.<br />