Обикновени бачкатори плащат сметките на едрите риби
Новата програма на MTel е пред тотален срив, след като близо година след внедряването й сървърите все още не могат да бъдат синхронизирани с нея. <br /> <br /> Докато през март работеха само два от общо 15, в момента броят на функциониращите е докаран едва до 7, научи &bdquo;Торнадо&rdquo; от свои сигурни източници в компанията.<br /> <br /> Според тях софтуерът, закупен от Гърция, не може да възстанови базата данни на големите корпоративни групи, които са клиенти на оператора. За да се закърпят дупките в сриващия се бюджет, от компанията масово надписвали сметките на обикновените граждани.<br /> &nbsp;<br /> &bdquo;Приходите драматично спадат, на ръба на фалита сме коментираха служители. В резултат сметки от порядъка на 50-60 лв. вече са в размер на 500 до 1000 лв.<br /> <br /> Опарени от MTel mcu заливат като лавина редакционните телефони на вестника и форумите в интернет и разказват шокиращи безобразия спрямо клиентите на славещата се като най-голямата телекомуникационна компания в България - надвишаване на фиксирани лимити, продължаване на договори, след като вече са били прекратени, активиране на ненужни услуги.<br /> <br /> От началото на годината абонати масово бяха принудени да плащат фактури, които се разминават драстично с избраните тарифни планове. Из най-потресаващите примери: при фиксиран лимит от 50 лв. месечно, пристига тримесечна сметка за 1400 лв. или средно 500 изговорени лева на месец.<br /> <br /> Никой от компанията не може да отговори на въпроса защо телефонът не е спрян след достигане на кредитния лимит.<br /> <br /> Причината е, че новата системата на оператора не функционира правилно &ndash; тя не разпознава бонуси, привилегировани тарифи и други облекчения, които клиентът е придобил, обясняват експерти.<br /> &nbsp;<br /> Освен това билингът не работи и безплатните разговори с групите за приятели и семейство се таксуват като нормални разговори според тарифния план Няколко месеца след безобразните сметки, които им сервира от септември 2010 г., MTel е загубил близо 150 хиляди от своите абонати.<br /> &nbsp;<br /> Официално от компанията признават по-малък брой - 104 хиляди до декември, а причината била друга - &bdquo;намаляване на предплатените карти&quot;.<br /> <br /> Жалбите срещу мобилния оператор в компанията са хиляди, като само на ден пристигат по 100-150, сочи статистиката на Асоциацията на потребителите на телекомуникации и интернет услуги (АПТИУ). <br /> <br /> Преди време председателят й Янаки Ганчев заплаши, че ще заведе колективен иск за 100 млн. лева срещу MTеl и отнемане на лиценза й. &bdquo;Стотици хиляди клиенти на компанията мигрират и стават абонати на други мобилни оператори. Цялото натоварване за това да се компенсират загубите пада върху останалите потребители, които все още не са се отказали от MTel&quot;, коментира Янаки Ганчев. <br /> <br /> В момента се наливат огромни средства за антикризисен PR. По информация на Ганчев над 500 хил. лв. за били заделени, за да се осигури медиен комфорт на компанията и да се потуши общественото недоволство./БЛИЦ