• Въртял любов с момиче на име Зорка от прицърковното сиропиталище в Русе • Натирил последната си метреса и готвачка Виктория в манастира край Чепинци
<em>4 часа престоя на крак патриарх Максим, макар и подкрепян от своите млади &ldquo;пажове&rdquo;, и служи &ldquo;истово&rdquo; в своя собствена прослава и в чест на 40-годишния юбилей от избора му за глава на БПЦ преди 2 седмици. Именно изборът му обаче през далечната 1971-ва се оспорва и досега, тъй като е бил извършен по лично нареждане на Тодор Живков и одобрен от ЦК и ДС. За което вече има и множество документални свидетелства.</em><br /> <br /> След като застава начело на църквата, Максим получава статус на номенклатурен кадър на ЦК с всички прилежащи екстри, от които не се е отказал и досега, пише в &quot;ШОУ&quot;. Независимо от обвързаността му с бившия режим, при който процесът на превръщането на БПЦ в послушна пионка на партията и държавата завърши успешно, Негово светейшество обяви на всеослушание, че е &ldquo;чист&rdquo; и посрещна с видимо задоволство обещанието, че ще го направят почетен гражданин на София /по устав българският патриарх е и Софийски митрополит/. <br /> <br /> В навечерието на юбилея дядо Максим /или Мурджо, както го наричат зад гърба му в клира/ получи остър нож в гърба. Заби му го неговият дългогодишен приближен &ndash; младокът Теодор, който е негов личен секретар, душеприказчик и компаньон. Услужливи расоносци &ldquo;снесли&rdquo; на светиня му, че <br /> <br /> <strong>Теди бил любовник на Николай Пловдивски, <br /> </strong><br /> най-отявления мераклия за &ldquo;бялото було&rdquo; на патриарха, и редовно снабдявал с поверителна информация 43-годишния &ldquo;дядо&rdquo;. <br /> <br /> Злобно съскала по адрес на довчерашния си покровител и неговата бивша готвачка /и още нещо/ в резиденцията му в Драгалевци &ndash; жена на име Виктория, напъдена заради &ldquo;нелоялност&rdquo; и &ldquo;несправяне с работата&rdquo;. Докато всъщност истинската причина била, че просто омръзнала с финансовите си претенции и женски капризи на 97-годишния дядо Максим и той гледал да я разкара далече от очите си. В момента Виктория го раздавала калугерка в Чепинския манастир и разправяла &ldquo;без цензура&rdquo; даже на случайни хора за похожденията си с духовник №1 на България.<br /> <br /> Въпреки достолепния си вид и раздухвания от близкото му обкръжение &ldquo;аскетизъм&rdquo; на младини бъдещият глава на БПЦ не се отказвал от земните наслади. Още докато е прост калугер в Троянския манастир, води люта битка с изкушенията, довела го до фетишизъм. Негови събратя от онова време свидетелстват, че в килията му скандализирани монаси открили... 300 чифта дамски кюлоти. <br /> <br /> Ревниво пазена в тайна е и дългогодишната връзка на Негово светейшество с леля Недка от Лесидрен. Двамата се залюбват, когато настоящият патриарх е Ловешки митрополит. <br /> <br /> <strong>Максим я приема скришом в покоите си, <br /> </strong><br /> но толкова се пази от скандал, че веднъж дори се налага да я изнесат оттам, увита в килим като Клеопатра. <br /> След като е избран за патриарх, дядо Максим изтегля със себе си в София своята изгора барабар с нейния съпруг и дъщеря й, която след смъртта на родителката си поема щафетата в магерницата на Синода. <br /> <br /> Наскоро пък, както вече писахме, патриархът назначи зет си &ndash; пенсиониран военен летец, родом от Белоградчишкия край, за домакин на Софийска митрополия. А преди четири години се обзаведе и с млада готвачка &ndash; също негова далечна родственица, на име Мариана, чиято коронна гозба били гъби с ориз. Синодалните служители си облизвали пръстите, но дядо Максим не кусвал от манджата заради строгата си диета.<br /> <br /> Главата на БПЦ идва на бял свят в троянското село Орешак през праисторическата 1914 г. като Марин Найденов Минков. Баща му е типичен селянин-балканджия от началото на миналия век. Според гимназиалния учител и художник от Орешак Петър Хаджиев &quot;Найден Минков Рачев /бащата на Максим - б. ред./ е калпав стопанин-земеделец, калпав дърводелец, калпав стражар-конегледач. <br /> <strong><br /> Човек неустроен, равнодушен, без никакво откроено качество&quot;. <br /> </strong><br /> Като ученик Максим също не блести с нищо. Майка му - баба Пена Борджукова, обаче е твърдо решена да го направи духовник, въпреки че до последно въздишала с огорчение, че синът й Марин изобщо не ставал за тази работа. Старицата била потресена, че чедото й проповядва от олтара с... овчарска гугла на главата вместо калимавка! <br /> <br /> Може би заради това Максим приел смъртта й с пълно равнодушие и даже с облекчение. Владика, който вече не е между живите, доверил навремето: &quot;Патриарх Максим нито за миг не се развълнува. <br /> <br /> <strong>Не отрони нито една сълза пред ковчега и гроба на своята майка. <br /> <br /> </strong>Този факт доведе до почуда присъстващите на погребението синодални архиереи&quot;. <br /> <br /> Когато през 1941 г. Марин Минков завършва Богословския факултет на СУ и е ръкоположен за йеродякон в Троянския манастир с монашеско име Максим, един от най-авторитетните по онова време богослови - презвитер проф. д-р Стефан Цанков, казва следното по негов адрес: &quot;Той е една много малка бучка кал. Тя ще се разпадне и утаи на дъното. Няма да се отрази на състоянието на църквата. <br /> <strong><br /> Йеродякон Максим ще стигне най-много до игумен&quot;. <br /> </strong><br /> Човек на &ldquo;ШОУ&rdquo; дочу, че до дни предстои да излезе на бял свят някакъв тежко апокрифен досега документ, че Максим е подавал молба за... членство в БКП/?!/ <br /> <br /> Дали това е поредната &ldquo;партенка&rdquo;, целяща да орезили тотално патриарха, остава загадка. Но е факт, че бързото си израстване в служебната йерархия дядо Максим дължи на изключителните си за църковник качества. Много тайно се предполага, че той вероятно ги е придобил след изкарана спецшкола на НКВД /после КГБ/ по време на престоя си в СССР като престоятел на подворието на българската църква в Москва. А пък в семинарията, малко преди това, негови съученици са бъдещият министър на отбраната ген. Добри Джуров, бъдещият министър на културата Петър Вутов и главният плановик на соцпетилетките Евгени Матеев.<br /> <br /> <strong>&quot;Товарищи, ну и я уже тоже комунист!&quot;, <br /> </strong><br /> проговорил на чист руски Марин от Орешак при посрещането на Червената армия в духовното училище в Черепиш, разказваха приживе негови съученици. Нито един от випуска на дядо Максим обаче вече не е между живите.<br /> <br /> Любимото занимание на патриарха от годините, когато е главен секретар на Синода, та чак до наши дни, било да кисне с часове във ваната. Синодалните старци твърдят, че се оттеглял с неизменния израз: &quot;Иду купаться&quot;. <br /> <br /> &quot;С особено удоволствие в продължение често пъти на часове патриарх Максим си чупи сам и яде орехи и същевременно гледа от прозорците на патриаршеския дом към улицата. <br /> <br /> <strong>Смята се за красив и това свое мнение споделя и със своите хора. <br /> </strong><br /> Всеки ден отделя достатъчно много време, за да се оглежда в огледалото. Постоянно глади и реши косата и брадата си. Патриарх Максим разиграва този сеанс и при извършване на богослужение, на света литургия, пред светия престол и в такива сакрални мигове, когато би трябвало да спре и дъха си&quot;, сподели малко преди да склопи очи свещеникът от София Янко Димов. <br /> <br /> По думите на отец Димов дядо Максим бил &quot;пословичен скъперник&quot;. Той разкрива още, че по свидетелство на зам.-началник отдел в Софийската митрополия &quot; в склада, кухнята и на трапезата на патриарха се трупат много хранителни продукти: месо, зеленчуци, консерви, компоти, плодове, които в никакъв случай не могат да се изконсумират на масата. Всички излишъци се хвърлят в кофата, но нито една троха или грам не се дават никому&quot;. Янко Димов споделя също, че &quot;всяка седмица патриарх Максим получава безвъзмездно по избор и поръчка една джипка различни провизии и продукти от ставропигиалните манастири. <br /> <br /> В битността си на патриарх получава подаръци и винаги с висока стойност. Тези от тях, които са с особена ценност, задържа лично за себе си. А подаръците, които дава, винаги са за сметка на църквата&quot;. <br /> За това, че главата на БПЦ не е аскет, а стопроцентов мъж, отдаден на прекалено мирски радости и съблазни, говори фактът, че успява да прослужи само една година - от 1936-а до 1937-ма, като певец-деловодител в русенския храм &quot;Успение Богородично&quot;. <br /> <strong><br /> Махат го заради &quot;слаба музикалност, чиновническа непохватност <br /> </strong><br /> и една малка компрометираща любовна история с някакво момиче - Зорка, от прицърковното сиропиталище&quot;, четем в документ, запазен в Централния държавен исторически архив /ЦДИА/. <br /> <br /> <strong>&quot;Патриарх Максим за синодалната и митрополитската среда е тих бисексуалист, <br /> </strong><br /> пише в книгата си, посветена на патриарха, покойният столичен свещеник. Като последна, особено тясна, многолетна и много коментирана в това отношение се сочи връзката му с неговия шофьор Борис Ников - богослов. Патриарх Максим го довежда със себе си от Ловеч. Той живее в патриаршеския дом на ул.&quot;Цар Калоян&quot; 7. Там необратимо се разболява и умира сравнително млад. Патриарх Максим изживява неговата смърт особено тежко и продължително - като никоя друга, включително и тази на родителите си. В разговор с приятели Борис Ников се оплаквал, че дядо Максим много го ревнува. &quot;Той иска постоянно да се въртя около него. <br /> <br /> <strong>Вечерно време не ляга, докато не се прибера, ако съм излязъл извън митрополията, и да види дали ще се прибера сам. Много мъчно ми разрешава полагаемия ми се отпуск&quot;. <br /> <br /> </strong>След смъртта на Ников неговите наследници получават и стойността на неизползвания за три години редовен годишен отпуск. Ние смятаме, че във връзка с половата аномалия на патриарх Максим стои фактът, че в негово време и &quot;светителстване&quot; хомосексуалистите в средата на висшето духовенство са специално защитени, настанени, покровителствани. Тази своеобразна мафия е укрепена&quot;, осветлява добре прикритите &quot;тъмни петна&quot; от интимното житие-битие на патриарха отец Димов. <br /> <br /> Знайно е, че Максим е пожизнен глава на БПЦ. По силата на това до живот му е осигурена пълна и щедра издръжка за сметка на църквата. Шири се безплатно в покоите си на столичната улица &quot;Калоян&quot; 7, на негово разположение са вили със скъпо и комфортно обзавеждане. Не плаща нито стотинка за отопление, осветление и обслужване. <br /> <br /> <strong>Още по времето на Тато е ползвал три луксозни коли - волга, чайка и мерцедес. <br /> </strong><br /> Веднага след промените се снабдява и с джип. Целият му автопарк /съществено модернизиран в полза на западните марки/ се обслужва от персонален шофьор и мияч. Заплатата му още в края на 70-те години, когато средното трудово възнаграждение за страната е някакви си 180 лв., е възлизала на цели 3200 лв. <br /> Всичко това обаче не удовлетворява патриарх Максим, категоричен е поп Янко. Користта съпровожда всяка негова стъпка. Във време на остра жилищна криза в столицата той купува три апартамента, които се държат неизползвани. Ремонтират се от СИНСТРО безвъзмездно, за сметка на БПЦ. За освобождаването от наематели на апартамента на Максимка /неговата племенница, дъщеря на брат му Константин - б.ред./ извършва ред виновни действия чрез комбинации с църковни жилищни помещения. <br /> <br /> Към споменатите вече злоупотреби ще прибавим и следната. Мария Николова от София, улица &quot;Арх. Миланов&quot; 20, просветена, материално обезпечена, религиозна и самотна жена на средна възраст, решава да се оттегли в манастир и да приеме монашеството. Обхожда редица женски манастири и накрая преценява, че най-подходящ за нея е този край село Врачеш, Ботевградско, който е в пределите на Ловчанската епархия. Мария Николова се обръща с молба към тогавашния Ловчански митрополит Максим да бъде приета в този манастир и да получи монашеско пострижение. <br /> <br /> Митрополит Максим, естествено, събира сведения за кандидатката за монашество. Те са съвсем благоприятни, но между другото той научава, че тя има апартамент, който продава поради това, че й става безпредметен, след като отива в манастир и приема монашество. Продажбата е вече уговорена, подписан е предварителният договор с Евдокия Илиева Войнова. Независимо от тази перфектност на въпроса алчността и симонията на митрополит Максим са неумолимо провокирани. Той без срам и стеснение казва на Мария Николова, че постъпването й в манастира и пострижението й за монахиня ще стане, ако той придобие собствеността на апартамента й. <br /> <br /> <strong>Изнудването е успешно <br /> </strong><br /> поради обета на Мария пред Бога, че ще приеме монашество. Максим придобива, да не кажем присвоява, апартамента на Мария Николова на ул. &quot;Арх. Миланов&quot; 20 в София, а самата тя постъпва в манастира край село Врачеш. Патриарх Максим има собствеността, владението и ползването на този апартамент и сега. Той стои заключен, празен. Патриарх Максим само от време на време се отбива в него за някакво удоволствие и подхранване на собственическото си чувство&quot;, издава отец Димов поредната нечистоплътна тайна от реалната, а не каноничната и лустросана биография на главата на БПЦ. <br /> <br /> <span style="font-size: xx-small"><strong>Богомил АНГЕЛОВ </strong></span>