Отклоняването на рейса към мантинелата почвало точно от пробойната в асфалта
Дупка с дължина две педи, ширина пет пръста и дълбочина 3-4 сантиметра е предизвикала най-вероятно спукването на задната дясна гума на автобуса-убиец, пише &ldquo;24 часа&rdquo;.<br /> <br /> В кървавото меле в сряда през нощта загинаха осем души.<br /> <br /> На мястото на инцидента експерт показал, че отклоняването на автобуса към мантинелата е започнало точно от пробойната в асфалта &ndash; от дупката тръгва черната диря, която продължава над 40 метра. <br /> <br /> Ямата е по средата между аварийната и дясната лента. Те са разделени от цепнатина с множество по-малки дупки на разстояние около километър. Според разследващи е възможно попадането в последната дупка да се е оказало фатално.<br /> <br /> &ldquo;Според мен шофьорът не е заспал, а се е постарал да избегне челен сблъсък с колоната на надлеза. Възможно е, като е разбрал, че пука гума, да е натискал плавно спирачките, за да не се преобърне от внезапното сцепление&rdquo;, смята дългогодишният автоинструктор Неделчо Тодоров.<br /> <br /> По думите му, ако причината за отклоняването на траекторията на рейса е възникнала 100-тина метра преди надлеза, трагедията е щяла да се размине.<br /> <br /> Възможно е задната лява гума, за която имаше съмнение, че е срязана умишлено, да е минала през остър метален предмет и това да е причината за преобръщането на рейса, смятат разследващи.<br /> <br />