Японските учени са открили на Луната дълбоки и дълги подземни канали, които в бъдеще могат да станат основата за първите човешки колонии на спътника. Рано или късно човечеството ще трябва да напусне уютната Земя. Още сега съществуват редица варианти на проекти на домове за колонизаторите на Марс, планетата Проксима-b или TRAPPIST-1, пише Руская весна.
Но какво може да се каже за най-близкото до нас космическо тяло, Луната?

Очевидните минуси: Луната няма атмосфера и магнитно поле, което да защитава хората от пагубното въздействие на космическата радиация.  Но екип от японски учени, изучаващи особено дълбоките лунни ями, са стигнали до извода, че някои от тях въобще не са ями, а тунели, които пронизват дълбоко лунната повърхност.

Те могат да станат първия ни дом извън пределите на Земята.

Още през 2009 година учените са открили дълбока дупка на платото „Хълмовете на Мариус”, чийто диаметър е десетки метри. Миналата година мисията на НАСА Gravity Recovery and Interior Laboratory откри пък гравитационни аномалии, които, според изследванията, може да сочат за възможни кухини. На свой ред японските учени са установили, че до отворите има огромни, многокилометрови кухини.