След като усъвършенстваха методите и технологиите си, астрономите откриват все повече екзопланети, които може да имат подходящи за живот условия. И докато повечето са на хиляди светлинни години от Земята, астрономите на Центъра по астрофизика към Харвард откриха потенциално обитаема планета доста по-близо.

Планетата LHS 1140 b се намира само на 40 светлинни години от Земята. Тя обикаля около своята звезда (LHS 1140) веднъж на всеки 25 дни. Звездата е доста малка - около една пета от размера на Слънцето. Затова и нейната обитаема зона е доста по-близо. Самата планета получава около половината слънчева светлина, която получава Земята, но това може да се окаже достатъчно за условия на живот. Според учените LHS 1140 b дори е сред езкопланетите, на които има най-голяма вероятност за наличието на такива условия.

Планетата е скалиста и всъщност е около 40% по-голяма от Земята. Диаметърът ѝ е около 17 700 км. Самата звезда пък се върти доста бавно и отделя по-малко радиация, което също допринася за по-голямата възможност на планетата да има условия за живот.

Конкретно потвърждение обаче за сега няма как да се направи. Причината е, че няма подходящи технологии. Това обаче ще се промени още следващата година, когато се очаква да бъде изведен в орбита новият космически телескоп James Webb. Освен това се изграждат и два гигантски радио телескопа на Земята, които също ще разполагат с необходимата мощ да анализират подобни езкопланети в детайли. До тогава учените ще продължават да търсят още екзопланети, за които има достатъчно основания да се направят подробни проучвания.