Apple и Samsung обновиха наскоро флагманските си таблети за първи път от 2014 година насам. Много неща се промениха през този период от време и то в лоша посока за таблетите, тъй като продажбите на тези устройства продължават да намаляват.

През четвъртото тримесечие на миналата година доставките на таблети са паднали с 20% спрямо същия период на 2015 г. Тенденцията на спад се отчита и от останалите анализаторски компании, вкл. Strategy Analytics, макар и да има разлики в процентите.

Всички обаче са единодушни в едно нещо – първоначалните прогнози и очаквания, че таблетите могат да заменят персоналните компютри, не се оправдаха. Популярността на тези устройства намалява по редица причини, като една от най-очевидните е, че потребителите не сменят таблетите си с нови модели толкова често, колкото очакваха производителите.

iPad 2 продължава да се използва, както и оригиналните iPad Mini и Air. Хората остават верни на своите първи устройства и смятат, че те работят толкова добре, колкото и в самото начало, коментира анализатор от IDC пред TechCrunch.com.

Потребителите не са свикнали да сменят таблетите си толкова често, както смартфоните. Освен това таблетите обикновено стоят у дома, където се ползват най-често за четене на новини или за развлечения.

Факт е също така липсата на значителни иновации при таблетите от типа на гъвкав екран или панел с резолюция 4К, отбелязва Strategy Analytics. Всичко това възпира задълго потребителите от покупката на нови устройства.

От друга страна, смартфоните с големи размери, вкл. 6 инча, подкопават пазара на компактни таблети. В горния край на пазара таблетите пък са притиснати от трансформъри и хибриди със сензорен екран, работещи под управление на Windows 10. Накрая, хромбуците навлизат бързо в образованието и изтласкват оттам таблетите.

Когато потребителите започнаха да използват таблети, те разбраха, че възможностите на тези устройства са ограничени, в сравнение с РС-тата, коментират от Gartner. Освен това хората са ограничени да носят таблетите навсякъде със себе си, тъй като те са по-големи от смартфоните.

Ето защо някои потребители се отказаха от регулярната замяна на таблетите, а много други се задоволяват с две устройства – смартфон и РС, вместо с три. И тъй като телефоните стават все по-големи, а РС-тата все повече заприличват на таблети, последните губят позиции. Разбира се, таблетите не са напълно обречени. Както и досега, производителите ще продължават да доставят милиони таблети на пазара всяко тримесечие.