Смартфоните LG G4 и V10 получиха добър пазарен прием, когато се появиха на пазара преди няколко години, но по-късно се оказа, че много от устройствата дефектират и влизат в т.нар. “bootloop”, който ги прави неизползваеми. Засегнатите потребители не са забравили за проблемите и четирима от тях подадоха колективен иск в калифорнийски съд, в който твърдят, че LG е била наясно с наличието на хардуерен проблем, но е направила малко, за да помогне на клиентите си. Един от ищците заявява, че корейската компания е заменила два пъти неговия G4 и дори третото устройство продължава постоянно да забива.
Преди година LG призна за наличието на проблем с телефона, който се дължи на слаб контакт между компонентите и започна програма за ремонт и замяна на засегнатите устройства. В иска обаче се твърди, че дори и след това компанията е продължила да произвежда телефони с този проблем и ги е използвала за подмяна на подлежащите на ремонт. Според други оплаквания LG е отказала да съдейства на потребителите ако телефоните им са извън гаранция.

Потърпевшите посочват, че V10 има почти идентичен хардуер с този в G4 и няколко месеца след пускането му е започнал да страда от същите проблеми, но компанията е продължила да го продава. В жалбата се твърди, че процесорите и на двата смартфона не са запоени достатъчно добре към основната платка, което е в основата на последващото забиване, забавяне, прегряване и рестартиране, а в даден момент устройствата отказват напълно работа. Следващите модели G5 и V20 не страдаха от такива проблеми, но реакция на компанията около казуса с G4 и V10 определено е разклатило потребителското доверие в нея. Засега няма коментар от LG по отношение на колективния иск, в който тя е обвинена в несправедливо обогатяване, нелоялна търговия, както и в различни нарушения на наредбите за осигуряване на гаранция. Търси се и съдебно нареждане за стартиране на програма за ремонт на всички засегнати телефони на LG.