Германски, американски, швейцарски и мексикански учени определиха най-вероятната причина за унищожаването на цивилизацията на ацтеките, съобщи Лента.ру.

Като причина е посочена епидемия от салмонелоза, която през 16-и век върлувала сред коренното население на Мексико. Учените предполагат, че бактерията Salmonella enterica е била донесена от испанските конквистадори.

Била направена реконструкция на бактерията, открита в стомаха на един от погребаните на територията на днешно Мексико.

Учените са на мнение, че погребаният е умрял по време на епидемията от салмонелоза през 40-те години на 16-и век, която отнела живота на 80 процента от населението на ацтеките.

Учените освен това използвали резултатите от дешифрирането на ДНК, взета от зъбите на 29 древни представители на ацтеките, които живели в гориста местност. Връзка със Salmonella enterica била открита у 24-има от тях. Предполага се, че тези хора са умрели през периода 1545-1550 г.

Конквистадорът Ернандо Кортес стъпил на днешната територия на Мексико през 1519 г. По онова време цивилизацията на ацтеките наброявала около 25 милиона души. Едни век по-късно броят им намалял до 1 милион.

По време на двете най-големи епидемии от салмонелоза, върлували през 1545 г. и 1576 г., умрели между 7 милиона и 18 милиона души, повечето от които живеели в планински райони на днешната територия на Мексико.

Резултатите от изследването са качени на сайта bioRxiv, информира bTV.