Най-луксозният влак в света поема на първото си пътуване в понеделник в Япония, а интериорът му със сигурност ще отговори и на най-изискания вкус, пише Daily Telegraph.

Най-новото и най-луксозно технологично творение в Страната на изгряващото слънце се нарича влак Шики-шима и се състои от десет вагона. Той предлага на пътниците златист екстериор, пищни стаи, главни готвачи, удостоени със звезди Мишлен, и икономи в униформа.

Компанията-оператор на влака е JR East, а името му означава „остров с четири сезона“. Той ще превозва до 34 пътници от Токио през северната област Тохоку, която пострада най-тежко от земетресението и цунамито през 2011 г., до най-северния остров в страната Хокайдо. Пътуването ще продължава между една и три нощи.
 

Освен луксозен интериор, който конкурира най-добрите петзвездни хотели, Шики-шима е последен писък на железопътната технология с ултрамодерен двигател, който може да бъде използван както в дизеловите, така и в електрическите влакове.

Може би единственото нещо, в което Шики-шима изостава, е скоростта. Той достига скромните 110 км/ч, а това го прави близо три пъти по-бавен от най-скоростните влакове стрели в страната, достигащи максимална скорост от 320 км/ч. Въпреки високата цена на пътуването в подобен влак (2660 евро на човек), явно има пазар за подобен лукс. Билетите са разпродадени до март 2018 г.
 

Популярността на Шики-шима потвърждава нарастващата тенденция в Япония за бавно, но луксозно пътуване – явно отражение на бързо застаряващото население и увеличаващата се стойност на „пазара на побелелите коси“.

Новият влак се присъединява към редиците на пищния „Седем звезди“, който се движи в Кюшу от 2013 г. В същото време новият влак „Здрач експрес Мизуказе“ с десет луксозни спални вагона, който ще покрива Западна Япония, ще се движи от юни.

Екстериорът на влака определено е футуристичен, а вътрешността му е елегантна комбинация от съвременен японски дизайн и занаятчийско майсторство. Вдъхновеното от гората фоайе има извити златисти метални „клонове“, украсяващи вътрешните стени, черно пиано (гостите могат да си поръчат музика предварително), модерна стъклена камина, която използва пара за по-голяма безопасност, и дървен паркет.
 

Тесни коридори, водещи към 17 спални, показват занаятчийското наследство на Япония с решетъчни конструкции във формата на традиционни цветя и врати, покрити с вплетени ивици кафяв метал, наподобяващ изкуствена кожа.

Специално внимание заслужава и храната. Елегантният вагон-ресторант с маси във формата на полумесеци и изискани прибори предлага меню с френски ястия, като използва сезонни продукти, добивани от районите, покрай които преминава влакът. Ястията са приготвени от Кацухиро Накамура, първия японски главен готвач, удостоен със звезда Мишлен.
 

В края на композицията се намира окъпано в слънце купе с извити стени, футуристични прозорци, седалки с бяла кожа и наподобяващ трева килим. От него се открива гледка към машиниста с бели ръкавици. Това е черешката на тортата във влака, който е едновременно луксозен и в същото време се движи успокояващо бавно.

„Дизайнерът искаше да създаде нещо напълно ново за влаковете, което не съществува никъде по света. Това беше в основата на тази концепция. Екстериорът е футуристичен, а интериорът е японски“, обобщава Тасуку Хирамацу, заместник-директор на JR East.