Виртуални магазини, предлагащи сексиграчки, предизвикателни облекла или подаръци на промоция, се използват за източване на банкови сметки. Всички артикули в тези сайтове били предлагани на 5-6 пъти по ниски цени от реалните, което веднага привличало клиенти. Седмица или две след направения паричен превод магазинът изчезвал от интернет, а купувачът не само че не си получавал стоката, но оставал и без парите си.
Това е най-новата измама, която набира скорост в Европа. Засега няма подадени сигнали от ужилени българи до ГДБОП, но голяма част от жертвите отказват да се оплакват, защото купували сексартикули, за които ги било срам да си признаят, съобщава &ldquo;Монитор&rdquo;. <br /> <br /> Председателят на Управителния съвет на Международната академия за обучение по киберразследвания Албена Спасова обяснява, че едни от най-добрите измамници в интернет са румънци. Комшиите от северната ни съседка още през 2005 г. са поставили основите на различни схеми, при които измъкват от добросъвестни купувачи пари. Една от популярните измами, от които се опариха и българи, е свързана с пускането на обяви в известни сайтове за автомобили или таблети на промоция, но по-късно ставало ясно, че такива стоки не съществуват. Затова не се изключва и новата измама да е тяхно дело.<br /> <br /> В Румъния дори имало град, който се намира в областта Олтения. Заради многото компютърни мошеници и специалисти в източването на карти градът Румънику Вълча бил известен и като Хакервил. &bdquo;Млади момчета и момичета оттам извършват кражби с кредитни карти, използват различни платформи за онлайн пазаруване с цел измами на крайни потребители&rdquo;, коментира Спасова.<br /> <br /> Организацията за извършване на престъплението също била много сериозна, защото имало три различни групи, всяка от които извършвала определени задачи. Това от своя страна правело и трудно разкриването на всички нива. Първата се занимавала с т.нар. фишинг. Членовете й изработвали сайт, който наподобява известен портал като eBay например, и го разпращали. След кликане върху фалшивия портал потребителят бил подканян да си напише потребителското име и паролата, с които влиза в профила си в истинския eBay. След въвеждане на исканите данни те веднага отивали при хората, изработили фишинг сайта, с което тяхната задача била изпълнена. Те предавали паролата и потребителското име на втората група, която вече влизала с откраднатия профил и от негово име качвала несъществуващи стоки. <br /> <br /> Междувременно втората група сменяла паролата на профила, за да не може истинският потребител да установи, че от негово име се предлагат различни стоки. Ако случайно той се опита да влезе с профила си, се оказвало, че не може, защото паролата му е сменена. Докато той се свърже с представители на сайта, които да му активират отново акаунта, от негово име мошениците вече качвали несъществуващите предмети на изключително атрактивни цени, за да се стигне веднага до сделка. Комуникацията с клиента се водела винаги чрез имейли. Когато клиентът реши да купи артикула фантом, превеждал парите през &bdquo;Уестърн юниън&rdquo; или &bdquo;Мъниграм&rdquo; и се теглили вече от третата група, представляваща мулетата. Практиката показвала, че докато реактивират откраднатия профил, измамата вече била факт.<br /> <br /> &bdquo;В момента, в който ти тръгнеш да разследваш, правиш разследването, като започваш да търсиш пътя на парите и стигаш до финансовото муле. То обаче не се познава с останалите от схемата, които са направили фишинга или са качили стоките. Така се мамят милиони потребители&rdquo;, обяснява Албена Спасова.<br /> <br /> При измамата със сексиграчките не може да се каже с точност колко са жертвите и има ли българи, защото повечето клиенти не подавали сигнали и не искали да признаят, че са жертва. Някои се срамували да посочат какви стоки са поръчвали. 15-20 дни след затварянето на магазина веднага бил отварян нов, с нов дизайн, предлагащ вече други стоки.<br /> <br />