Днешната трагедия в Хитрино се оказва четвъртият поред инцидент с дерайлирал товарен влак само в рамките на 2016 г. Досега те се разминаваха без жертви - вагоните са били натоварени с цимент и въглища, съобщава bTV.
Очакваме от институциите отговор на въпроса, който всички днес си задават – нещастен случай ли е трагедията в Хитрино или е поредно проявление на системен проблем.

Мрачна хронология
23 януари 2016 г., Дупница. Малко преди полунощ 9 от вагоните на товарен влак дерайлират при влизане в гарата на града.
Товарът е цимент. По думите на самите разследващи, пострадали и жертви няма. Като най-вероятна причина се сочат замръзнали спирачки.

28 август. Отсечката Костинброд – Петърч. Седем вагона с въглища дерайлират между двете гари.  Отменени са влаковете по линията София - Драгоман. Във влака са били трима машинисти, които не са пострадали. Инцидентът обаче изплашил хората, които живеят в района.

Назначена е комисия, която разследва причините за инцидента. Установено е, че спирачката е изправна.

3 септември, районът на София. 1400-тонна композиция, пълна с въглища, пътува между Волуяк и Храбърско. На около километър от Храбърско, шест от вагоните се обръщат. Инцидентът стана в междугарието Волуяк – Храбърско. Движението в участъка е преустановено. Нанесени са сериозни щети на близо 10 км железен път. Отново, като по чудо, пострадали няма.

Дерайлиралите вагони са нанесли и огромни щети по железопътната инфраструктура. Повредени са близо 10 километра релси.
А защо влакът се е движил с вагони извън релсите толкова дълго, все още не е ясно.